ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جهرمی: ۳ ماهواره آماده پرتاب داریم

| سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۳ مجموعه ماهواره در نوبت پرتاب داریم که هر زمان وزارت دفاع اعلام کند، پرتاب را انجام می‌دهیم.

به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 3 مجموعه ماهواره آماده پرتاب داریم که در نوبت پرتاب است و با وزارت دفاع صحبت کردیم هر زمان این وزارتخانه اعلام کند ما پرتاب را انجام می‌دهیم.

وی افزود: دنبال این هستیم که ماهواره‌ها پرتاب شوند و اولویت اول این است که از ظرفیت لانچرهای داخلی استفاده کنیم، البته تابع شرایط وزارت دفاع هستیم.

آذری جهرمی اظهارداشت: ماهواره دوستی (ماهواره دانشگاه شریف) نزدیک به 3 ماه آماده پرتاب است و هزینه‌ها هم به وزارت دفاع پرداخت شده که منتظر هستیم برنامه ریزی عملیاتی اعلام شود.

وی گفت: برای استفاده از لانچرهای بین‌المللی منعی نداریم و اگر ببینیم آمادگی لازم وجود دارد این کار را انجام می‌دهیم زیرا توسعه صنعت فضایی به عنوان یک صنعت استراتژیک در عرصه‌های کشاورزی، هواشناسی، حمل و نقل و عرصه‌های دیگر اهمیت دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">