ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جهش در عملکرد شرکت ارتباطات مبین‌نت در سال 1400

| چهارشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

نزدیک شدن به زمان برگزاری مجمع شرکت ارتباطات سیار (همراه‌اول)، فرصت و بهانه‌ای است تا مروری بر عملکرد و دستاوردهای بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور، داشت. خروجی عملیاتی شرکت همراه‌اول البته به شکل مستمر از هیات مدیره آن در حال انتشار و گویای آن است که اپراتور اول نه تنها پیشتازی خود در توسعه ارتباطات کشور را حفظ کرده است بلکه در حال افزایش فاصله خود با رقبا و کسب سهم بیشتر از این بازار است.
لذا در گزارش حاضر سری به عملکرد «شرکت ارتباطات مبین‌نت» به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این گروه بزرگ ارتباطی در ایران زدیم تا با آخرین خروجی‌های این شرکت برای سال مالی منتهی به اسفند 1400 آشنا شویم.
به گزارش آی‌تی آنالیز شرکت ارتباطات مبین‌نت به عنوان اپراتور ارایه‌دهنده اینترنت باندپهن بی‌سیم در آذرماه سال 1387 تاسیس شد و از سال 1389 نیز حضور رسمی و فعال خود در بازار اینترنت کشور را آغاز کرد.
سرمایه شرکت ارتباطات مبین‌نت در حال حاضر 6هزار میلیارد ریال است و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه‌ اول) با مالکیت 80درصد از سهام این شرکت حضور خود در بازار خدمات ارتباطی مبتنی بر فناوری‌های FWA را تثبت کرده است.
مبین‌نت دارای مجوز کشوری ارایه خدمات پهن‌باند بی‌سیم ثابت است و توانسته خدمات اینترنت ثابت بی‌سیم خود را در 120 شهر و به حدود 400هزار مشترک ارایه کند.


تنوع بخشی، سفارشی‌سازی و ارائه SLA در محصولات و خدمات سازمانی از اصلی‌ترین مزیت‌های رقابتی مبین‌نت به شمار می‌رود که با اتکا به آن برای تکمیل سبد محصولات سازمانی برنامه‌ریزی و اقدام شده است.
از اهداف مبین‌نت برای سال مالی 1401 می‌توان به سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه شبکه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همراه‌اول و مخابرات ایران در راستای مشارکت‌های استراتژیک و متنوع‌سازی جریان‌های درآمدی اشاره کرد.
با این مقدمه اما اهم اقدامات و دستاوردهای شرکت ارتباطات مبین‌نت در سال مالی 1400 به این شرح است:
-    کسب اعتبار شرکت دانش بنیان تولیدی
-    عاملیت عرضه و پشتیبانی سیم‌کارت‌های سازمانی همراه اول
-    کسب نشان تقدیر 2 ستار از جایزه ملی مدیریت مالی ایران
-    بهبود شاخص‌های مالی به دلیل افزایش 57درصدی درآمدها و مدیریت هزینه‌ها
-    افزایش 23درصدی تعداد و 15درصدی ARPU مشتریان اینترنت اشتراکی
-    افزایش 60درصدی درآمد و 20درصدی ARPU مشتریان سازمانی
-    پیمایش سبد جبران خدمات شرکت‌های حوزه ICT با حضور 25 بازیگر صنعت
-    بهره‌برداری از ساختمان جدید شرکت ارتباطات مبین‌نت و اختصاص ساختمان مستقل بازاریابی و فروش سازمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">