ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جیتکس و ظرفی که پر شد

| شنبه, ۹ مهر ۱۳۸۴، ۰۷:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – نمایشگاه جیتکس 2005 در حالی بیست وپنجمین سال برگزاری خود را پشت سر گذاشت که به اعتقاد بسیاری از بازدیدکنندگان قدیمی به نظر می رسد این نمایشگاه به ظرفیت نهایی خود رسیده است.

اما این تکمیل ظرفیت مربوط به امسال نیست. جیتکس از سه سال قبل به این طرف تقریباً همان جیتکس است.

اگرچه آمار عرب ها می گوید که جیتکس در حال رشد است ولی شواهد موجود گویای چیز دیگری است.

امسال جیتکس با سال های قبل تفاوتی نداشت و حتی بر خلاف آماری که عرب ها از رشد این نمایشگاه می دادند امسال به نظر می رسید این نمایشگاه افت نیز کرده است.

لااقل در مرکز رسانه های جیتکس که بر خلاف سال های قبل خبرنگاران کمتری به چشم می خوردند. در کنار مرکز رسانه نمایشگاه نیز سالنی وجود داشت که مدیران نمایشگاه در سال های قبل به شکل روزانه به ارایه اخبار و اطلاعات پرداخته و به پرسش های خبرنگاران پاسخ می دادند ولی امسال حتی برای یک جلسه ارایه گزارش نیز از خبرنگاران دعوت به عمل نیامد.

همچنین در سال های قبل افرادی بودند که در نقش روابط عمومی های موقت شرکت ها دائماً به خبرنگاران مراجعه کرده و از آنها می خواستند که به غرفه یا محل برگزاری نشست خبری شرکت آنها مراجعه کنند که امسال شخصاً یک دعوتنامه به دستم رسید و این نشان می داد که ظاهراً از جذابیت های جیتکس برای شرکت ها نیز کاسته شده است .

به قول یکی از دوستان جیتکس تقریباً‌ به یک فروشگاه کامپیوتر بزرگ تبدیل شده و به نظر می رسد جیتکس از سه سال قبل روندی رو به نزول دارد. اما جیتکس امسال با مشکلاتی و نقاط ضعفی مواجه بود که تمام زرق وبرقش نیز نتوانست این مشکلات را بپوشاند. شهر دوبی امسال به یک پارکینگ تبدیل شده بود و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ (البته دیگر نه چندان بزرگ) گاه مجبور بودند برای خروج از این نمایشگاه و بازگشت به محل اقامت خود 3 تا 4 ساعت را در هوای مرطوب این شهر و در صف بلند انتظار برای تاکسی بایستند و تازه زمانی که سوار تاکسی می شدند می بایست مدت زیادی را در ترافیک به سر می بردند.

این موضوع به پاشنه آشیل بزرگی برای این نمایشگاه تبدیل شده و عملاً بسیاری از بازدیدکنندگان را از خود فراری می داد به نحوی که برخی می گفتند که شاید از سال آینده به علت ترافیک و فقدان نوآوری در این نمایشگاه از بازدید از این نمایشگاه صرف نظرکنند.

بله جیتکس امسال نمایشگاه چندان پر خبری نبود و وقتی مجلات ویژه این نمایشگاه را ورق می زدی در حقیقت چیزی نصیبت نمی شد جز انواع رپرتاژ و آگهی های رنگارنگ.

  • ۸۴/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">