ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حال و هوای فاوا در سال 95

| دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- سال آینده برای دولت یازدهم بهترین و البته آخرین فرصت برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. از آن جهت بهترین فرصت که تمام نهادهای سیاست گذاری، قانون گذاری و مجری برای نخستین بار در طول عمر این دولت با هم همراستا و هماهنگند.

شورای عالی فضای مجازی با آمدن ابوالحسن فیروزآبادی، کاملا مطابق میل دولت پیش می رود و با تغییر ترکیب مجلس، پیش بینی می شود این نهاد هم با دولت همراه تر باشد.
اما سال 95 آخرین فرصت این دولت هم هست. عملا وقت و انرژی دولت در 6 ماه دوم سال آینده صرف رقابت های انتخاباتی خواهد شد و تجربه نشان داده در این ایام از کل دولت نمی توان انتظار زیادی داشت. در نتیجه وزارت ارتباطات شاید مهمترین کارش در ماه های پایانی سال آینده، تلاش برای باز نگه داشتن شبکه های اجتماعی باشد.
سال 95 از جنبه دیگری نیز، فرصت و البته تهدیدی برای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است. با حل مسایل هسته ای و رفع تحریم ها انتظار می رود شرکت های خارجی برای حضور در بازار ایران یکی یکی قدم پیش بگذارند. هرچند در نگاهی بسیار خوشبینانه این موضوع می تواند پایه گذار انتقال دانش فنی به کشور و تقویت تولید در حوزه ICT و به ویژه در بخش تجهیزات مخابراتی شود، اما لااقل می توان امیدوار بود در کنار کالاهای چینی، تجهیزات مطرح اروپایی نیز به کار توسعه ICT ما بیایند.
رفع تحریم ها البته برخی فعالان حوزه فناوری اطلاعات را نیز نگران کرده است. از یک سو تردیدهایی در مورد توان تولیدکنندگان نرم افزار و سخت افزار در رقابت با خارجی ها وجود دارد و از سوی دیگر توزیع کنندگان داخلی، نسبت به نحوه تعامل با برندهای جدید و از دست دادن سهم شان از بازار چندان خوشبین نیستند.با نگاه به مختصات سال 1395، می توان انتظار داشت برای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، سالی بهتر از سال های 92، 93 و 94 را شاهد باشیم. هرچند این بهتر بودن هم به نظر می رسد سبب نخواهد شد آمال و آرزوها در افزایش قابل توجه پهنای باند، استقرار دولت الکترونیکی، رونق بازار، تولید تجهیزات به روز و کارآمد و غیره برآورده شود. (منبع: فناوران)

  • ۹۴/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">