ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک کارشناس برنامه‌ریزی در امور مخابراتی، گفت : براساس آمار، حدود شش میلیون نفر مشترک تلفن همراه در کشور هستند که تنها حدود ‪ ۱۰‬درصد از جمعیت ایران را شامل می‌شوند.

مهندس "مسعود شیخی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : این درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ، از پنج میلیارد و هشت میلیون جمعیت جهان حدود دو میلیارد نفر درجهان مشترک تلفن همراه هستند و از این وسیله ارتباطی استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد که براساس تحقیقات جهانی در زمینه تلفن همراه، ‪ ۷۰‬درصد بهره‌برداران تلفن همراه در جهان از سیم کارت‌های اعتباری یا پیش پرداختی استفاده می‌کنند.
وی گفت : هرچند که برنامه‌های جهانی به سمت استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری حرکت می‌کند، اما تجربه استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری در ایران ، مدت زیادی نیست که در کشور شکل گرفته است.
شیخی افزود : فعال شدن اپراتور دوم یکی از سیاستهای کنونی شرکت مخابرات ایران برای افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه است .
وی ادامه داد: به گفته مسوولان مخابراتی کشور، ایران سل به عنوان مجری طرح اپراتور دوم در کشور هم‌اکنون زمان‌بندی خوبی برای ارایه خدمات دارد که اگر مطابق آن پیش برود، اوایل سال آینده سیم کارتها را می‌توان به مردم داده و شبکه خود را عملیاتی کند.
این کارشناس گفت : بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در برنامه چهارم توسعه کشور ، تعداد مشترکین تلفن همراه باید به ‪ ۳۶‬میلیون مشترک تلفن همراه برسد.
شیخی افزود: در راستای همین سیاست، شبکه مستقل ‌تلفن همراه پیش پرداختی تالیا در ایران که برای توسعه حوزه ارتباطات با همکاری بخش تعاون از خرداد ماه امسال به بهره‌برداری رسید، متعهد شد تا پس از خدمات رسانی به تهرانی‌ها ، حوزه فعالیت خود را به سراسر کشور گسترش دهد.
وی ادامه داد: از جمله نیازهای کنونی این بخش را می‌توان توجه به زیر ساختهای تلفن همراه و ایجاد زمینه برای گسترش زیر ساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت بخش غیردولتی و رفع مشکلات حقوقی و قانونی احتمالی فراروی آن برشمرد.
این کارشناس گفت : هم‌اکنون در شهر تهران ‪ ۴۵۰‬هزار نفر مشترک تلفن همراه اعتباری به جمع مشترکین تلفن همراه کشور افزوده شده‌اند.

  • ۸۴/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">