ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با همکاری جامعه پزشکی، داروخانه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور و همچنین مساعدت و همراهی بسیار خوبی که در وزارت بهداشت وجود دارد نسبت به پیشبرد برنامه نسخه الکترونیک و توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی بسیار خوشبین هستیم و اطمینان داریم که این مرحله از طرح نسخه الکترونیک با موفقیت درحال سپری شدن است.

به گزارش سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه بررسی طرح توقف صدور دفترچه‌های کاغذی و توسعه برنامه نسخه الکترونیک که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مدیران درمان تأمین اجتماعی استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: نسخه الکترونیک چند سالی است که در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی استفاده می‌شود و تعمیم این سامانه به مراکز طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از اول خرداد تمدید اعتبار دفترچه های تأمین اجتماعی منتفی شده است، گفت: با این کار میزان قابل توجهی از مراجعات مردم به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها حذف شد.

سالاری ادامه داد: از ابتدای آذر نیز براساس برنامه‌ای که به شورای اجرایی فناوری اطلاعات و ریاست محترم جمهور داده بودیم؛ سامانه نسخه نویسی الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در اختیار تمامی پزشکان کشور قرار گرفت و بسیاری از پزشکان برای نسخه نویسی از این سامانه استفاده کردند و اقداماتی نیز برای بهبود و ارتقاء آن صورت گرفت.

وی با اشاره به تجربه موفق استفاده مقطعی از سربرگ پزشکان به دلیل محدودیت‌های مربوط به کرونا، گفت: با توجه به وجود تجربه موفق گذشته از ابتدای اسفند انتشار دفترچه‌های جدید متوقف شد و همزمان انعطاف بیشتری برای پذیرش نسخ کاغذی انجام دادیم به نحوی که پزشکان علاوه بر نسخه الکترونیک و دفترچه‌های کاغذی امکان استفاده از سرنسخه خود را نیز دارند.

سالاری از برگزاری جلسات منظم با مدیران وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های بیمه‌گر برای هماهنگی حداکثری به منظور پیشبرد طرح نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: همکاری بسیار خوبی برای پیشبرد این موضوع و خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی وجود دارد و اتصال بین سامانه های ما با وزارت بهداشت برقرار شده و وزارت بهداشت همکاری با طرح نسخه الکترونیک را به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرداخت روزانه و بسیار منظم مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را مهمترین عامل در پیشبرد طرح نسخه الکترونیک و همراهی مراکز درمانی با این طرح ارزیابی کرد و گفت: ۸۰درصد از مطالبات پزشکان و ۳۰ درصد از مطالبات داروخانه‌ها به صورت روزانه به حساب آنان واریز می‌شود و مابقی مطالبات نیز حداکثر تا دوهفته بعد از پایان هرماه پرداخت می‌شود به نحوی که مطالبات ایجاد شده از طریق سامانه نسخه نویسی در بهمن ماه طی روزهای گذشته به طور کامل تسویه و پرداخت شده است.

سالاری تأکید کرد: روند پرداخت علی الحساب روزانه و تسویه بسیار سریع درپایان هرماه تداوم خواهد داشت و از پزشکان، داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی بابت همکاری مناسب در اجرای این برنامه بسیار مهم تشکر می‌کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">