ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پروژه مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات اماکن (GNAF) با ترکیب داده‌های متنی و مکانی نشانی‌ها، دوباره‌کاری‌ها و نشانی‌های جعلی را حذف می‌کند که طبق پیش‌بینی 100 درصد اماکن شهرها و روستاها تا پایان سال به‌هنگام و ژئوکد ‌می‌شوند.

به گزارش فارس، قانون الزام اختصاص شماره ملی و شناسه پستی برای تمامی اتباع ایرانی مصوب 17 اردیبهشت سال 76، مدیریت نشانی مکان‌های کشور مبتنی بر بانک‌ اطلاعاتی شناسه (کد) پستی 10 رقمی را تکلیف کرده است.

از این رو به هنگام سازی اطلاعات مرتبط با شناسه پستی و ایجاد پایگاه نشانی استاندارد مبتنی بر اطلاعاتی جغرافیایی (GNAF) در دستور کار شرکت پست قرار دارد.

GNAF در واقع شاخص معتبری از نشانی‌های مکان در سطح کشور است. هر یک از نشانی‌ها با دقت بالا اعتبارسنجی شده‌ و شامل جزییاتی از جمله نام محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر به فرد ملک است.

GNAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده‌های متنی و مکانی نشانی‌های معتبر، دوباره کاری‌ها و خطاهای مرتبط با نشانی‌های جعلی و باطل را حذف می‌کند یا کاهش می‌دهد.

پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (GNAF) یک پروژه اقتصاد مقاومتی است که در سال جاری قرار است به نتیجه برسد.

طبق گزارش اعلامی شرکت پست از روند پروژه GNAF تاکنون 48.5 میلیون رکورد کد پستی (38.5 میلیون شهری و 10 میلیون روستایی) در کشور به روزرسانی شده است.

در این میان میزان شهرهای به هنگام شده در زمینه کدپستی 100 درصد و تعداد روستاهای بهنگام شده در زمینه کدپستی 55 درصد است.

همچنین در این پروژه 90 درصد ساختمان‌ها ژئوکد شده‌اند.

برای بیش از 12.3 میلیون اماکن شهری مختصات جغرافیایی تعیین شده که پیش بینی می‌شود 100 درصد شهرها و روستاها تا پایان سال بهنگام و ژئوکد ‌شوند.

در حال حاضر این طرح در استان‌های کرمان، گیلان و البرز به صورت پایلوت اجرا شده است.

به روزرسانی اطلاعات و ساماندهی نشانی اماکن برای 19 میلیون رکورد نقاط شهری 2و40 میلیون رکورد نقاط روستایی تاکنون انجام شده است.

49 شهرداری و 515 دهیاری به سامانه یکپارچه داده‌ای جغرافیایی تجهیز شده‌اند.

برای 7 نقطه شهری و 567 نقطه روستایی لایه‌های نقشه پارسل و معابر تأمین شده است.

از نظر شاخص استانی نیز، تعداد استان‌های پایان‌یافته در زمینه ژئوکد 16 استان (90 درصد نقاط شهری) اعلام شده که پیش بینی‌ می‌شود عملیات ژئوکدشده در نقاط شهری تا 2 ماه آینده به اتمام برسد.

  • ۹۵/۰۹/۱۲

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">