ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گوگل به دنبال فروش سرویس محاسبات ابری خود به عربستان سعودی در قالب یک توافق با غول نفتی آرامکوست. درحالی که از سوی پرسنل خود با مخالفت شدید روبه‌رو شده است. آنها می‌گویند آرامکو تولید کننده سوخت‌های فسیلی است و رژیم عربستان سعودی حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این همکاری‌ها به شرکت آلفا‌بت گوگل اجازه می‌دهد تا «پهنه ابری» خود را در پادشاهی عربستان مستقر کند.

اما کارمندان گوگل می‌گویند که گوگل نباید با شرکت های تولید کننده نفت و گاز همکاری کند، گوکل باید به نگرانی زیست محیطی اهمیت دهد و گوگل نباید با رژیم‌های خودکامه کار کند.

این توافق بخشی از اقدامات گوگل برای پشت سر گذاشتن رقبایی چون مایکروسافت و آمازون است در بازار محاسبات ابری.

توماس کوریان، مدیر اجرایی واحد ابری گوگل می‌گوید: با این توافق، تکنولوژی ابری گوگل و راه حل های آن در دسترس مصرف کنندگان جهانی قرار می‌گیرد و عربستان سعودی را قادر خواهد کرد بهترین خدمات را به مشتریان نهایی خود ارائه دهد.

آرامکو می گوید بازار خدمات ابری در عربستان تا سال 2030 به 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

گوگل با شرکت توسعه آرامکوی سعودی، زیر مجموعه شرکت دولتی نفت عربی سعودی همکاری دارد. آرامکو قرار است که یک فروشنده منطقه‌ای خدمات ابری گوگل در این کشور باشد. این قرارداد شامل شرکت اسنپ، یکی از مشتریان ابری گوگل، هم می‌شود.

آرامکو می گوید قرارداد اولیه با گوگل را از سال 2018 و قبل از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به سلیکون ولی، بسته بود. در آن سفر محمد بن سلمان از گوگل بازدیدی داشت و با مدیر آن ملاقات کرد.

اما چند ماه بعد قتل جمال خاشقچی، خبرنگار عربستانی، محکومیت‌های جهانی به همراه داشت. به دنبال نگرانی از مسائل حقوق بشری، بسیاری از شرکت های تجاری از کنفرانس مالی این کشور کنار کشیدند. سرویس های اطلاعاتی گفته اند که جمال خاشقچی به فرمان مستقیم محمد بن سلمان کشته شده است.

گوگل بعدها با اعتراض کارکنان خود دستورالعملی برای کاربرد تکنولوژی ها و هوش مصنوعی خود ارائه کرد. بر اساس این دستورالعمل ارائه سیستم هوش مصنوعی گوگل «برای کسانی که از قوانین بین المللی تخطی می کنند و حقوق بشر را رعایت نمی کنند» ممنوع است.

یک سخنگوی گوگل می گوید که هر نوع قراردای با گوگل باید بر اساس این دستورالعمل باشد. همچنین، همکاری با آرامکو نباید شامل تاسیسات استخراج نفت باشد.

روز دوشنبه گوگل از افتتاح مرکز ابری خود برای چین و آلمان هم خبر داده بود.

  • ۹۹/۱۰/۰۳

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">