ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حق اتصال به اینترنت محور هفدهمین اجلاس IGF 2022

| چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی درباره هفدهمین اجلاس حکمرانی اینترنت بحث و بررسی کردند .
هفدهمین اجلاس حکمرانی اینترنت ( ۲۰۲۲ ) IGF ، با عنوان «اینترنت تاب آور برای آینده مشترک و پایدار» از ۲۸ نوامبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۲ در کشور اتیوپی برگزار و گزارش مفصلی از این نشست در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط پژوهشگران حوزه فاوا ارائه شد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این نشست، برنامه این اجلاس بر اساس پنج موضوع اصلی طراحی شده بود که این موضوعات برگرفته از پیمان جهانی به عنوان موضوعات اصلی IGF۲۰۲۲ مطرح شدند. اتصال همه مردم و حفظ حقوق بشر، جلوگیری از تکه تکه شدن اینترنت، حکمرانی داده‌ها و حفاظت از حریم خصوصی، ایجاد ایمنی، امنیت و مسئولیت پذیری و همچنین پرداختن به فناوری‌های پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی پنج موضوع اصلی این اجلاس عنوان شدند.

بنا بر اعلام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ؛ همچنین اعضای پنل هر کدام گزارشی از کارگاه‌های برگزار شده هفدهمین اجلاس حکمرانی اینترنت (۲۰۲۲ IGF) در این نشست در ارتباط با موضوعاتی همچون آموزش دیجیتال و آینده شغلی زنان، آینده اینترنت، مقررات فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی، شبکه‌های جامعه روستایی، دنیای دیجیتال امن برای کودکان، دنیای متاورس، حکمرانی جریان داده‌های فرامرزی، محدودیت‌های شبکه و قطعی اینترنت و حفاظت از اینترنت جهانی در عصر تحریم‌های اقتصادی ارائه کردند .

این نشست با حضور سخنرانانی از جمله متین سادات برقعی، محمدرضا واحدی، معصومه عابدی، فاطمه ناصر اسلامی، ساناز فولادی و فهیمه سلیمی کوچی و مدیریت سهیلا عسگری برگزار شد. علاقمندان به این حوزه جهت دسترسی به محتوای کامل این نشست ، می‌توانند به لینک seminar.itrc.ac.ir مراجعه کنند .

  • ۰۲/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">