ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حل پیک نوروزی، شگرد جدید مجرمان سایبری!

| چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: طرح کمک به حل دروس و پیک‌های نوروزی از آخرین شیوه‌ها و شگردهای این مجرمان است که با بارگذاری پیام در گروه‌ها و کانال‌های ایجاد شده توسط کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی ادعا دارند تکالیف نوروزی آنها را حل کرده و کار کودکان و نوجوانان را راحت می‌کنند.
به گزارش پایگاه پلیس فتا، سرگرد حمید کیانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف مجرمان سایبری برای ارتکاب جرم کودکان و نوجوانان هستند، افزود: مجرمان حرفه‌ای فضای سایبر با طرح‌های متنوع دوستی در شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبر با کودکان و نوجوانان به دنبال قربانی برای اعمال مجرمانه خود هستند.
 سرگرد کیانی با بیان اینکه در این شگرد مجرمانه که به احتمال زیاد جرائمی مثل فیشینگ، اخاذی و سوءاستفاده از کودکان و نوجوان مطرح است، به خانواده ها هشدار داد: مراقب فعالیت سایبری فرزندان خود باشند و نظارت خاصی بر فعالیت عزیزانشان در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.
 همچنین به خانواده‌ها یادآور شد: به فرزندان خود گوشزد کنند که پیام‌هایی با این محتوا که تکالیف نوروزی شما را حل می‌کنیم و یا می‌نویسیم یا در حل مشق‌های نوروزی در کنار شما هستیم که در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بار گذاری شده از سوی مجرمان است که تلاش دارند از فرزندان شما سوءاستفاده کنند.
رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه پلیس فتا در ایام تعطیلات نیز آماده خدمت رسانی به مسافران نورزی است، گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک گزارشات خود را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به ما اطلاع رسانی کنند.

  • ۹۶/۰۱/۰۹

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">