ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت از کالای تولید داخل به سبک همراه‌اول

| دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

روزهای پایانی سال 97 را در حالی پشت سر می‌گذاریم که شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» بود، موضوعی که اما کمتر شاهد آن هستیم جمع‌بندی "اقدام عملی" نهادهای مربوطه در تحقق شعار سال است.
شرکت ارتباطات سیار ایران با نام تجاری همراه‌اول که امسال رتبه دوم باارزش‌ترین شرکت در میان صد شرکت برتر ایران را کسب کرده، به تنهایی می‌تواند شاخص و الگوی خوبی در این اجرای موضوع مهم حمایت از کالای ایرانی ایفا کند.
گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که بزرگترین اپراتور کشور امسال هدایای تبلیغاتی نوروزی خود را از تولیدات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تهیه می‌کند.
به عبارت دقیق‌تر همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی و حمایت از تولید ملی، هدایای تبلیغاتی نوروز 98 خود را فقط از تولیدات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تهیه می‌کند و خرید هرگونه اقلام خارجی را متوقف کرده است.
اما استراتژی و رویکرد جدید این اپراتور نشان می‌دهد که اقدام شرکت ارتباطات سیار ایران، تنها محدود به هدایای تبلیغاتی نوروزی این شرکت نبوده و همراه‌اول در طول سال نیز تلاش کرده تا علاوه بر تامین حداکثری نیازمندی‌های فنی و غیرفنی خود از تولیدات داخلی، توان مالی خود را به ویژه روی خرید محصولات تولیدی از سوی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد متمرکز کند.
سال گذشته نیز همراه اول در راستای مسوولیت اجتماعی و همراستا با کمپین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هزینه اقلام تبلیغاتی نوروزی خود را صرف کمک به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه کرده بود.
«حمایت از کالای تولید داخل به سبک همراه‌اول» اما از جهت دیگری نیز اهمیت دارد و همانطور که ذکر شد، به واسطه جایگاه و ضریب نفوذ بالای این شرکت در ایران، می‌تواند به الگویی برای حرکت سایر شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک داخلی به سمت استقبال از چنین رویه‌ای منجر شود.
به عبارت دیگر امید می‌رود سایر شرکت‌ها و نهادهای داخلی نیز به سبک همراه‌اول، نسبت به ارایه گزارشی از نحوه ایفای مسوولیت اجتماعی خود، تحقق و مهمتر از آن نهادینه‌سازی فرهنگ و شعار سال‌ها، اقدام کرده و در حد توان خود سهمی در شرایط خاص اقتصادی کشور ایفا کنند.

  • ۹۷/۱۲/۲۰

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">