ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چتر حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای برای تولید آثار ارزشمند درکشور گسترش می‌یابد.

"محمد حسین صفار هرندی" در مراسم اعطای نخستین گواهی نرم افزار در کشور و افتتاح پروژه‌های فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جهان آینده به شدت گره خورده فناوری‌های جدید است از این رو باید به استقبال از این فناوری‌ها پیش رفت.

وی در بخشی از سخنان خود در این مراسم با تبریک ایام دهه مبارک فجر از اتکا و خودباوری و تصمیم‌گیری بدون مداخله اجنبی و اداره کشور توسط جوانان را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: جوانان این مرز و بوم در سایه آموزه‌های اعتقادی و ملی و مذهبی سهم قابل توجهی در پیشرفت و اداره کشور ایفا می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های وزارتخانه در خصوص فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: امروز بخش قابل توجهی از بخش‌های فنی و تدارک برنامه‌ای در وزارتخانه برعهده نسل جوان است و پیشرفت‌های حاصله گویای این است که اگر به نسل جوان اعتماد شود و به خدمت گرفته شوند ضرر نخواهیم کرد.

وی افزود: دولت نهم بهره‌گیری از جوانان را به عنوان راهبرد و نه تاکتیک انتخاب کرده است زیرا به این اعتقاد رسیده که نسل جوان علاوه بر شور انقلابی از اندیشه قوی برخوردار است.

وی تسهیل در دسترسی به اطلاعات و ارتباطات، تسیهل روند امور اداری جاری و از همه مهمتر نظم بخشیدن به مبادله اطلاعات و نرم افزارهای رایانه‌ای را از جمله اقدامات وزارتخانه در عرصه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد: تاکنون به دلیل نو بودن فناوری‌های دیجیتال این عرصه از یک قاعده‌مندی صحیح تبیعت نکرده بود و در حقیقت دچار نوعی هرج و مرج در این بخش هستیم.

وی افزود: اگر چه در گستره‌های بسیار محدودتر در عرصه مکتوب و رسانه سنتی قواعد بسیاری وجود دارد اما به این عرصه که می‌رسیم یا قاعده‌ای وجود ندارد یا راه اعمال قواعد برای آن طراحی و شناسایی نشده است.

وی افزود: گوهرهای ارزشمند فکری و فرهنگی هنگامی شناسایی می‌شوند که به صورت قاعده و نظم درآیند و آن چیزی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد سامان دادن به این بی‌نظمی‌ها برای ارزش‌گذاری به کارهای ارزشمند است.

وی با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: کاری که همکاران در وزارتخانه انجام می‌دهند در واقع نوعی حمایت از تولیدکنندگان آثار خوب و هدایت جامعه به سمتی است که این آثار به طول شایسته در دسترس قرار گیرد.

پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مهندس "عیسی زارع پور" رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از روند ثبت نرم افزارهای رایانه‌ای در کشور و نیز افتتاح طرح‌های فناوری اطلاعات وزارتخانه ارایه کرد .

زارع پور با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت ساماندهی و توسعه رسانه‌های دیجیتال در کشور گفت: امروزه توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و گسترش بکارگیری آن تاثیرات عمیقی بر زندگی بشر برجای گذاشته است که در این میان فرهنگ نیز از این تاثیرات به دور نبوده است.

وی افزود: فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات، با متحول ساختن ابزارها و امکانات تولید، نشر، عرضه و اجرای محتوا و همچنین ازمیان بردن بسیاری از مرزها و محدودیت‌های ارتباط، تبادل و نشر در مقیاس جهانی ازسویی شیوه خلق، نشر، عرضه و اجرای بسیاری از آثار و محصولات فرهنگی و هنری را دگرگون ساخته و از سوی دیگر رسانه‌ها و اشکال تازه‌ای از آثار و محصولات فرهنگی و هنری را پدید آورده است .

وی افزود: این مرکز در طول یکسال گذشته در راستای اجرای قانونی خود، اقدامات موثری در خصوص نظام‌مند کردن و ساماندهی و توسعه رسانه‌های دیجیتال و حمایت از توسعه آنها انجام داده است و طرح‌های متعددی را در برنامه خود دارد.

وی افزود: در بحث حمایت از نرم‌افزارهای در سال آتی بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و حمایت‌های مناسب تری از تولید تا استفاده از نرم‌افزارها خواهد شد.

در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به چهار نرم افزار، گواهی ثبت نرم افزار اعطا شد.

همچنین،در این مراسم پایگاه‌خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ‪ www.ershad.gov.ir‬فاز اول شبکه فرهنگی مساجد کشور ‪www.masjedportal.ir‬ فاز اول شبکه یک پارچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر تهران ، سامانه ارسال پیام‌های فرهنگی از طریق آنتن‌های بلوتوث بر روی تلفن‌های همراه و افتتاح سامانه پست الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گشایش یافت.

  • ۸۶/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">