ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک شرکت امنیت رایانه‌ای روسیه گزارش کرد پیشرفته‌ترین بدافزار رایانه‌ای جهان به نام «رجین» که پیشرفته‌تر از استاکس‌نت است، شرکت‌های مخابراتی روسیه و عربستان سعودی را هدف قرار داده‌ است.

به گزارش فارس، شرکت امنیت رایانه‌ای «سیمانتک» روسیه گزارش کرد که پیشرفته‌ترین بدافزار رایانه‌ای جهان به نام «رجین» که شرکت‌های مخابراتی روسیه و عربستان سعودی را هدف قرار داده‌اند، کشف شده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» به نقل از سیمانتک گزارش کرد که این ویروس رایانه‌ای که احتمالاً توسط یک سازمان اطلاعاتی غربی اجرا می‌شود و از نظر مهندسی بسیار پیشرفته‌تر از «استاکس‌نت» است که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 2010 برای هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران طراحی شده بود.

سیمانتک می‌گوید: «رجین به صورت سفارشی تولید شده است تا سازمانهای مختلف را هدف بگیرد و سرورهای تبادل ایمیل مایکروسافت و مکالمات تلفن همراه در شبکه‌های مهم بین‌المللی را هک کرده است.»

طبق این گزارش، این ویروس برای مقابله با ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و شرکت‌های مخابراتی روسیه و عربستان و مکزیک و ایرلند و ایران نصب شده است که البته مشخص نیست که رجین چگونه این سامانه‌ها را آلوده کرده است.

«اورلا کاکس» مدیر بخش واکنش امنیتی سیمانتک در توصیف رجین بعنوان یکی از خارق‌العاده‌ترین قطعات نرم‌افزار هک که تاکنون به وجود آمده است، گفت: ما احتمالاً به دنبال یک سازمان غربی هستیم (که احتمالا این ویروس رایانه‌ای را تولید کرده است). احتمالاً ماهها یا سالها برای ساخت این ویروس زمان صرف شده است.

«یوجین کاسپرسکی» رئیس آزمایشگاههای کاسپرسکی که به کشف ویروس استاکس‌نت کمک کرد، می‌گوید که مجرمان در حال حاضر سامانه‌های کنترل صنعتی را برای سود مالی هک می‌کنند.

وی هشدار داد شبکه‌های رایانه‌ای که نیروگاههای و کارخانه‌های انرژی را کنترل می‌کنند، هدف مجرمان سازماندهی شده مسلح به هکرهای حرفه‌ای قرار گرفته‌اند. شبکه‌های شرکت‌های صنعتی بیش از پیش هدف حملات هدفمند قرار دارند.

  • ۹۳/۰۹/۰۳

استاکس‌‌نت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">