ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برخی کارشناسان مخابرات معتقدند که در حال حاضر بر اساس برخی برآوردها می‌توان هزینه SMS را از 14 تومان فعلی کمتر کرد و به حدود 8 تا 10 تومان رساند.

به گزارش فارس، در حال حاضر حدود 20 میلیون مشترک تلفن همراه کشور امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه را دارند. در شروع کار پیام کوتاه در سال 73، تنها 11 درصد مشترکان توان ارسال و دریافت SMS را داشتند.

در شروع کار سیستم پیام کوتاه تنها در یک مرکز (امام خمینی ره)، SMS وجود داشت، در آن زمان برای ایجاد ظرفیت یک میلیونی حدود 5/14 میلیون دلار در مخابرات هزینه شد.

کارشناسان مخابرات می‌گویند: با بیان این که در حال حاضر مراکز امام خمینی ره، الغدیر تهران، مشهد، ارومیه، شهرکرد و شیراز از جمله مراکز SMS به شمار می‌روند،گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 12 میلیون دلار برای این مراکز هزینه شده باشد. البته مرکز شیراز خصوصی است و از این هزینه مستثنی است.

گزارش فارس حاکی است: ارسال پیام کوتاه برای مخابرات سه نوع هزینه راه‌اندازی، هزینه اشغال سیگنا‌لینگ و هزینه پرسنل و به روز کردن سیستم‌ها را دارد.

با توجه به پارامترهایی نظیر میزان اشغال مدار، هزینه‌ی نگهداری پیام‌های کوتاه و همچنین دیگر مسائل فنی، پرداخت هزینه‌ی هر پیام کوتاه برای مشترکان به مبلغ 100 ریال منصفانه است.

با کاهش نرخ نهایی SMS برای مشترکان، به طور قطع حجم پیام‌های کوتاه ارسالی شهروندان نیز افزایش خواهد یافت و امکان ایجاد ارتباط میان مشترکان تلفن همراه – با سهولت بیشتر- فراهم خواهد شد.

SMS دیرتر وارد ایران شد. این فناوری از سل 1990در اروپا راه اندازی شد و در سال 98 به بلوغ رسید. سرویس SMS در ایران از سال 1381 ارایه شد و در سال 81 تعداد مشترکین SMS 268 هزار نفر بود.

  • ۸۶/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">