ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خجالت نکش، بازهم دروغ بگو آقای مدیر

| يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۸۷، ۰۴:۱۹ ب.ظ | ۳ نظر

علی شمیرانی – نه البته این موضوع منحصر به زمان و مقطع خاصی نیست. ولی باور کنید برخی مدیران به راحتی خوردن یک لیوان آب دروغ می گویند. در حوزه فناوری اطلاعات که ما هستیم کم نیستند مسوولانی که دروغگویی بخش لاینفک گزارش عملکرد آنها محسوب می شود.

علت نیز روشن است. مسوول مربوطه یک دروغ بلند مدت می گوید،‌ رسانه ها به ناچار مدت ها اطراف مسوول مربوطه نمی روند چون تا سررسید دروغ مدتی مانده است. زمان اتمام اجرای دروغ فرا می رسد. مسوول مربوطه به علت تکه و پاره ای از مشکلات نامعلوم یک دروغ میان مدت جدید می گوید. روزها و ماه ها می گذرد و دوباره موعد سر رسید دروغ است و این بار به علت خرده ای دیگر از مشکلات دروغ های کوتاه مدت شروع می شود. دروغ پشت دروغ.

مثلا 4 سال است چند مسوول در حوزه فناوری اطلاعات وعده اجرای چند طرح را داده اند که هنوز یک برگ از آن نیز منتشر نشده است و جالب آن که مسوول مربوطه با زشتی تمام همچنان حرافی می کند که کار رو به اتمام است. آن هم کاری که حتی یکنفر هم چیزی از آن نه شنیده نه دیده و نه می داند.

علت دروغگویی ها روشن است، شما حرف می زنید و به این ترتیب مثل کنه به صندلیی که در واقع هیچگاه لیاقت دریافت آن را نداشتید می چسبید. شما دروغ می گویید چون اصولا کسی با دروغ گویی ها و شعارها و وعده های توخالی شما برخوردی نمی کند.

به خودم و همکاران رسانه ایم توصیه می کنم تا زمانی که حتی یک دروغ آقای مدیر باقی مانده است، از انتشار سایر اخبار کذب آن مسوول و نهاد اکیدا خودداری کنند، چراکه در غیر اینصورت رسانه ها و روزنامه نگاران صرفا یک ابزار فاقد شعور از سوی برخی مسوولان تلقی خواهند شد.

  • ۸۷/۰۷/۲۸

نظرات  (۳)

جانا سخن از زبان ما میگوئی ... بریده شده است
  • کورش صغیر
  • به نام خدا ازدست وزبان که برآید کزعهده ی وعده ها به درآید ذلیل مرده همان به که ز تقصیرحویش عذر به..... کجاش دروغ نیست
  • کورش صغیر
  • پس چه شد,.... .....بریده شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">