ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خداوندا ما را در پناه خود امن و محفوظ بفرما

| دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

خداوندا ما را در پناه خود امن و محفوظ بفرما. با ذکر این دعا، ایرانیان را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنم. هفته قبل رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از رصد سلامت بهداشتی رستوران‌ها با استفاده از اپلیکیشن جدیدی خبر داد که مردم می‌توانند در سراسر کشور وضعیت بازرسی و سلامت بهداشت هر رستورانی را متوجه شوند.

به گفته ایشان با داشتن این اپلیکیشن مردم به خوبی متوجه می‌شوند که رستورانی که به آن مراجعه می‌کنند به چه صورت و چه مقدار بازرسی بهداشتی شده است و امتیاز سلامت آن به چه صورت است.

بعد برای خبرنگار پرسش پیش آمده که اگر رستورانی در این اپلیکیشن نبود تکلیف چیست که اینطور پاسخ گرفته، این به معنای آن است که مراحل بازرسی این رستوران‌ها هنوز کامل نشده است.

خب از اینجا به بعد آق فری وارد می‌شود تا به زبان ساده علت ساخت این اپلیکیشن مفید را تشریح کند.

ببینید معنی اپلیکیشن مذکور که از طریق سایت markazsalamat.behdasht.gov.ir قابل دسترس هست اینه که به کمک آن می‌تونید از میزان سلامت، بهداشت، آلودگی و میکروبی بودن رستوران و غذای مورد استفاده مطلع بشید. ببینید گیج نشید یه وقت، موضوع خیلی ساده هست، منظور اینه که مثلا یه رستوران رتبه بهداشتش پایین هست و یکی بالا و به کمک این اپلیکیشن شما می‌تونید تصمیم بگیرید غذای ارزان با میکروب بیشتر بخورید یا غذای متوسط با میکروب متوسط یا غذای گران و احتمالا بدون میکروب بخورید!

حالا دیدین درک این مطلب چقدر ساده بود. پس لطفا سوال براتون پیش نیاد که "اپلیکیشن تایید سلامت بهداشتی رستوران‌ها" به چه دردی می‌خوره! خب همونطور که مشخصه هر رستورانی تا یه حدی می‌تونه بهداشت رو رعایت کنه و وزارت بهداشت هم ظاهرا مشکلی با این قضیه نداره، حالا انتخاب با شماس که برید بخورید و مسموم بشید یا نشید.

اگرم گوشی هوشمند ندارید و جایی هستید که اینترنت وصل نیست، خدا به همراه شما باشد.

حالا یه دنیا سوال داره مثل موریانه مغزم رو می‌خوره. اول این که مگه بهداشت اونم در مورد غذا، اندازه داره؟ اگه رستورانی محیط بهداشتی نداره مگه اصلا باید باز بمونه؟ نمونه جهانی این اپلیکیشن در کدام کشور به بهره‌برداری رسیده و اگر نرسیده بنده سریعا برم ثبت جهانی کنم و از عواید این ایده مادام العمر بهره‌مند بشم.

حالا که متوجه دعای اول این متن شدین بیایید همه باهم دوباره آن را زمزمه کنیم که خداوندا ما را در پناه خود امن و محفوظ بفرما.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">