ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خدمات و درآمدهای پست در سال 95

| دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

آمارهای ارائه شده گویای آن است که در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۵ شرکت پست ایران درآمدی بالغ بر ۸۳۳.۶ میلیارد ریال داشته که این رقم رشدی ۱۱۷ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، بنا بر آمارهای رسمی در ۱۰ ماهه اول سالی که گذشت یکی از پراستفاده‌ترین و در عین حال پردرآمدترین خدمات شرکت پست، سرویس پست سفارشی بوده که بالغ بر ۹۲ میلیون و ۹۲۵ هزار مرسوله از این طریق جابه‌جا شده و این عدد رشدی ۷۷ درصدی را به همراه داشته است.

پس از پست سفارشی، پست پیشتاز دیگر سرویس پرطرفدار پستی بوده که در این مدت بالغ بر ۲۰ میلیون و ۵۶ هزار مرسوله جابه‌جا شده و رشدی ۱۳ درصدی نسبت به گذشته مشاهده می‌شود.

سرویس پست ویژه دیگر سرویس‌ پرطرفدار پستی بوده که در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۵ با رشدی ۳۱ درصدی به جابجایی هفت میلیون و ۹۹۳ هزار مرسوله پرداخته است.

همچنین سرویس‌های الکترونیکی در این مدت رشد قابل توجهی داشته و حدود ۴.۵ برابر (۴۳۲ درصد) استفاده از آن‌ها افزایش داشته به گونه‌ای که در نهایت اعلام شده است.

سرویس پست عادی نیز در این مدت رشدی ۵۳ درصدی در ارائه خدمات را به همراه داشته و تعدادی مرسوله‌هایی که به این شیوه جابه‌جا شده‌اند به ۹۸۱ میلیون و ۱۸۱ هزار مورد می‌رسد.

همچنین در این مدت خدمات جدید پستی طراحی و ارائه شده که از جمله این خدمات می‌توان به راه‌اندازی سامانه هوشمند همراه نامه‌رسان که مبتنی بر تلفن همراه است اشاره کرد، در این مدت این سرویس بر روی بیش از ۸۰۰ هزار تلفن همراه نصب شده و به ارائه خدمات پرداخته است.

به‌هنگام‌سازی اطلاعات کد پستی ۱۰ رقمی نیز از دیگر اقدامات مهم شرکت پست در سال گذشته به شمار می‌رود که در کنار آن موارد دیگری در حوزه اتصال به شبکه ملی اطلاعات، اجرای طرح GNAF، ارائه صندوق‌هاب پستی الکترونیک به شهروندان، راه‌اندازی سامانه یکپارچه مبادلات پستی، بهره‌برداری از سامانه قبول تحت وب، اتصال به شبکه دولت از طریق فیبر تاریک و... اقدام شده است.

  • ۹۶/۰۱/۰۷

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">