ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خروج 50 میلیارد دلار از چین در قالب ارز مجازی

| سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

تحقیقات جدید شرکت جرم شناسی بلاک چین چاینالیسیس حاکی از آن است که حدود 50 میلیارد دلار سرمایه های ارز مجازی طی سال گذشته میلادی از چین خارج شده است. این آمار نشان می دهند سرمایه گذاران در حال دور زدن قوانین محدود کننده انتقال ارز مجازی از کشور هستند.
این شرکت در روز پنج شنبه گزارش داد بیش از 18 میلیارد دلار از خروج ارز مجازی از شرق آسیا را در این مدت مربوط به ارز «تتر» بوده است. تتر یک ارز با ثبات است که ارزش آن وابسته به ارزش دلار است و 93 درصد از مصرف ارز ثابت در منطقه را تشکیل می دهد.

 چین شهروندان خود را به انتقال 50 هزار دلار ارز مجازی در سال  خارج از کشور محدود کرده است. ثروتمندان چینی از طریق سرمایه گذاری های خارجی در املاک یا ایجاد شرکتهای صوری، این قانون را دور زده اند. مشخص نیست چقدر از این 50 میلیارد دلار یا انتقال تتر مربوط به فرار سرمایه می شود.

کیم گروئر، سرپرست تحقیقات چاینالیسیس و نویسنده این گزارش طی مصاحبه ای گفت: بازرگانان از تتر برای نقل و انتقال های بین مرزی استفاده می کنند. شرکت های چینی که در آمریکای لاتین تجارت می کنند بیش از پیش برای پرداخت های خود بیت کوین و تتر به کار می برند.

دولت چین در 2017 مبادله یوان با ارزهای مجازی را غیر قانونی اعلام کرد. استفاده کنندگان از ارز مجازی این ممنوعیت را دور زده و از شبکه وسیعی از دلالان مخفیانه برای تجارت یوان با تتر استفاده کرده اند.  جریان خروج ارز مجازی از آسیا با عوامل دیگری غیر از فرار سرمایه هم در ارتباط است. این منطقه مرکز معدنکاری بیت کوین است یعنی استفاده از کامپیوتر برای کشف و جذب بلوک های جدید بیت کوین.ماینرها اغلب به سرعت این سکه ها را می فروختند و به جریان خروج ارز مجازی از منطقه  به  غرب اروپا و آمریکای شمالی کمک می کنند.

منبع:تسنیم

  • ۹۹/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">