ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خطرناک ترین افراد سال 2020 در فضای مجازی

| يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

با خطرناک ترین فعالان اینترنتی سال 2020 دنیا آشنا شوید.

امسال سال قرنطینه و فاصله اجتماعی بود و بسیاری از مردم به سمت و سوی فضای مجازی کشیده شدند. در سالی که فعالیت های آنلاین افزایش چشمگیری داشتند، تهدیدهای دیجیتال و جنگ های اطلاعاتی روی بورس آمدند. 
اما چه کسانی بیشترین سهم را در ایجاد چنین فضای متشنج و آلوده ای داشتند؟ حال، با خطرناک ترین فعالان اینترنتی سال 2020 آشنا شوید:

 

  • دونالد ترامپ

6 سال متوالی است که دونالد ترامپ در صدر این لیست قرار می گیرد. با وجود آنکه دوران ریاست جمهوری او به اتمام رسیده است اما او همچنان به عنوان قدرتمند ترین منبع انتشار اخبار جعلی و مسموم ترین فردی شناخته می شود که دیگران را مورد آزار و اذیت سایبری قرار می دهد.
ترامپ با در دست داشتن حساب توئیتری خود، تلاش داشت ویروس کرونا را کم اهمییت جلوه دهد. وی با استفاده از حساب توئیتری خود و سخنرانی های مختلف، اظهارات پوچ و بی اساسی را در مورد این ویروس مطرح کرد. 
او حتی تبعیضات نژادی زیادی را بر علیه سیاه پوستان قائل می شد و پس از مرگ جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، آنان را شورشی خطاب کرد.

 

  • مارک زاکربرگ

موسس فیسبوک سال هاست که تنها، تماشاگر انتشار اخبار جعلی و دروغین در پلتفرم خود می باشد و به دفعات، نقش سخنگو را برای حساب های متعلق به دولت بازی کرده است. 
کمک او به ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا، مورد هجمه کارشناسان قرار گرفت.
او بارها ثابت کرده است که همه چیز را قربانی رشد و تسلط پلتفرم می کند.
پلتفرم او یعنی فیسبوک امسال یکی از اصلی ترین منابع انتشار اخبار جعلی در مورد کرونا بود.

 

 

  • UNC2452

گروه هکری UNC2452 تا به الان آژانس ها و شرکت های دولتی بی شماری را مورد هدف سایبری و قرار داده و به شبکه های داخلی آن نفوذ کرده اند. 
این گروه توانست امسال با نفوذ به سیستم های شرکت سولارویندز، بزرگ ترین حمله سایبری تاریخ به آمریکا را رقم بزند و سازمان ها، وزارات و شرکت مختلف آمریکایی را مختل کند.

 

  • اسکات اطلس

به غیر از دونالد ترامپ، خطرناک ترین منتشر کننده اطلاعات جعلی در مورد کرونا، کسی نیست جز اسکات اطلس، مشاور ارشد کاخ سفید در زمینه کرونا.

او تنها یک متخصص پرتو شناسی است که با بیان ادعاهای مضحک مانند عدم کارایی ماسک، توجه دونالد ترامپ را به خود جلب کرد.

 

  • افراد فعال در جنبش بوگالو

جنبش افراط گرایانه راستی است که در زمان ریاست جمهوری ترامپ رشد پیدا کرد. شرکت کنندگان در این جنبش عموما به عنوان یک شهروند آزادی خواه شناخته می شوند و مدعی هستند که در حال آماده سازی برای یک جنگ داخلی در آمریکا می باشند.

 

  • جیم و ران واتکینس

آن ها افرادی هستند که فرضیه جاسوسی و خیانت QAnon را مطرح کردند و جنبشی خطرناک را به راه انداخته اند که فضای مجازی را مسموم کرده است. دونالد ترامپ هم از حامیان اصلی آن ها محسوب می شود.

 

  • هکرهای تریک بات

تریک بات بدافزاری محبوب برای هکرهاست و عامل اصلی بسیاری از حمله های باج افزاری امسال می باشد. این بدافزار می تواند بلای جان بسیاری از سازمان ها باشد.
 
منبع:سایبربان

  • ۹۹/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">