ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دایره گواهی الکترونیکی گسترش می یابد

| شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۸۹، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی اعلام کرد : براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درآینده ای نزدیک وزارت فناوری ارتباطات و اطلاعات‌‌، سازمان ثبت شرکت‌ها و سازمان گمرگ به امضا و گواهینامه الکترونیکی مجهز می شوند .

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی بازرگانی ایران (شابا ) ، 'جعفر محمودی ' اظهار داشت: امضا و گواهی الکترونیکی با کمترین نقش، بیشترین تاثیر‌گذاری را در حوزه کاری مردم به جای می گذارد به گونه‌ای که از بسیاری هزینه‌ها، دوباره‌کاری‌ها و حتی جعل جلوگیری می کند .

به گفته وی شاخص ارائه گواهی الکترونیکی به نهاد‌ها یا سازمان‌ها، تنها مربوط به اموری خواهد بود که سندیت و شفافیت، عدم جعل‌، قابلیت پیگیری‌، ادغام واعتماد آن دارای مبانی حقوقی باشد.

محمودی با بیان اینکه امضا و گواهی الکترونیکی از بسیاری هزینه‌ها جلوگیری می کند ، تصریح کرد: عملکرد امضا و گواهی الکترونیکی در گروه‌ها یا نهاد‌های دولتی و مردمی اثربخش بوده و مانع از دوباره‌کاری‌ خواهد بود.

وی افزود: شهرداری‌های تهران و اصفهان نیز آمادگی دارند تا دفاتر ثبت‌نام گواهی الکترونیکی (RA) در این نهاد‌ها راه‌اندازی شوند.

  • ۸۹/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">