ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در نشستی خبری ضمن بیان این مطلب که نرخ فعلی پیام کوتاه حتی در حال حاضر نیز کمتر از میزان واقعی است، موضوع کاهش تعرفه این سرویس را متوجه تمام اپراتورها دانست.

صدوقی، مدیرعامل ارتباطات سیار در نشست خبری روز یکشنبه و در پاسخ به بحث‌های مطرح شده در سطح رسانه‌ها پیرامون کاهش تعرفه SMS با انتقاد از رسانه‌ها در این خصوص گفت: متاسفانه رسانه‌ها به صورت کارشناسی به موضوع نمی‌پردازند و به گونه‌ای تیتر می‌زنند که انگار به مردم اجحاف شده است.

وی ضمن دعوت از رسانه‌ها به طرح مباحث کارشناسی و مشارکت در موضوع نرخ پیام کوتاه به دفاع از نرخ فعلی این سرویس پرداخت و گفت: تمام دستگاه‌های نظارتی گزارش کارشناسی می‌دهند که این گزارش‌ها و بحث‌ها به ما نیز کمک می‌کند تا به شفاف‌سازی امور بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نرخ فعلی SMS کمتر از نرخ مصوب است اما در نرخ پیامک هر مصوبه‌‌ای که ابلاغ شود شامل همه اپراتورها خواهد بود البته به استثنای ایرانسل که می‌تواند تعرفه‌ای 20 درصد بالاتر از اپراتور اول داشته باشد.

مدیرعامل ارتباطات سیار در ادامه و در دفاع از نرخ فعلی پیام کوتاه گفت: 26 اپراتور را بررسی کردیم که میانگین نرخ مکالمه حدود 179 ریال بود. از طرف دیگر نرخ پیام کوتاه در میان این اپراتورها 36 درصد نرخ مکالمه است.

وی با اشاره به اینکه سیگنالینگ SMS و مکالمه یکی است، گفت: درست است که زمان ارسال یک پیام کوتاه سه تا پنج ثانیه است ولی ما هزینه‌ای بابت «گزارش تحویل» (Delivery Report) دریافت نمی‌کنیم و این خدمت رایگان است که برخی اپراتورها بابت آن پول می‌گیرند.

صدوقی به مصوبه مربوط به ارایه سرویس SMS اشاره کرد و گفت: مصوبه داریم که 30 درصد نرخ مکالمه را از مشترکان بگیریم که میانگین به 15 تومان می‌رسد ولی ما چنین نرخی را اعمال نکرده و در این مورد کوتاهی هم کرده‌ایم.

وی گفت: موضوع را سازمان تنظیم مقررات و شورای اقتصاد باید بررسی کند و در این خصوص اجحافی نشده است، برای نمایشگر توجیهی نداشتیم بنابراین پیشنهاد حذف هزینه آن را مطرح کردیم ولی در مورد پیام کوتاه مصوبه داریم.

صدوقی تاکید کرد: باید توجه داشت که نرخ امروز ما 144 ریال نیست چراکه سه پیمانکار در این مورد داریم که 20 تا 60 درصد تخفیف از ما می‌گیرند.
مصوبه پیام کوتاه فارسی

صدوقی در بخش دیگری از این جلسه درخصوص مصوبه اخیر دولت مبنی بر الزام ارسال پیام کوتاه با فونت فارسی نیز گفت: موضوع SMS فارسی هنوز به ما ابلاغ نشده است، اگرچه 167 کاراکتر انگلیسی معادل 60 کاراکتر فارسی است که به همین منظور تدابیر لازم برای ارسال SMSهای فارسی را روی پیام‌های انبوه متمرکز کرده‌ایم.
90 میلیون تماس و SMS

در بخش دیگری از این جلسه صدوقی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر میزان تماس‌ها و پیام‌های کوتاه مبادله شده در شبکه 19 میلیون و 900 هزار مشترک اپراتور دولتی گفت: به طور متوسط در 24 ساعت شبانه‌روز 45 میلیون SMS و 45 میلیون تماس با میانگین 2/5 دقیقه مکالمه در شبکه برقرار می‌شود.

بر این اساس شرکت ارتباطات سیار روزانه و از محل تبادل 45 میلیون پیام کوتاه معادل 630 میلیون تومان از محل مکالمات به طور متوسط روزانه پنج میلیارد و 175 میلیون تومان درآمد دارد.

بر اساس این گزارش، به این ترتیب اپراتور اول به طور متوسط از محل ارسال پیام کوتاه و مکالمات مجموعا روزانه پنج میلیارد و 805 میلیون تومان و ماهانه 174 میلیارد و 150 میلیون تومان درآمد دارد.
واگذاری 4/5 میلیون سیم‌کارت

به گفته صدوقی، از ابتدای سال 86 تا پایان شهریور ماه امسال در مجموع چهار میلیون و 567 هزار سیم‌کارت تلفن همراه واگذار شده است و تعداد یک میلیون و 890 هزار سیم‌کارت دیگر نیز در نوبت واگذاری قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه میلیون و 973 هزار نفر برای دریافت سیم‌کارت همراه اول ثبت‌نام کرده‌اند و از بهمن ماه سال گذشته تاکنون شش میلیون و 728 هزار نفر متقاضی سیم‌کارت همراه اول شده‌اند.

صدوقی ادامه داد: تا ماه جاری نیز در کل، چهار میلیون و 567 هزار سیم‌کارت دایمی و اعتباری همراه اول واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار اظهار داشت: در سال گذشته 15 میلیون و 385 هزار نفر مشترک همراه اول بودند ولی در سال‌جاری این تعداد به 19 میلیون و 952 هزار نفر رسیده که این تعداد نشان‌دهنده رشد 30 درصدی است.

وی در بخش دیگری از گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال 86 شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه فاز چهارم پروژه توسعه تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه از برنامه زمانبندی عقب است، گفت: کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار نتوانسته طبق برنامه پیش برود و به همین دلیل هم پروژه با تاخیر مواجه شده است.

  • ۸۶/۰۷/۱۰

نظرات  (۱)

che khabar ast inghadr grani baraye sms dar bishtare keshvarha sms rayegan ast

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">