ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درباره جشنواره ICT و رسانه

| شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰۶:۱۴ ب.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - بالاخره تلاش های روزنامه نگاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحکیم جایگاه رسانه ای خود به عنوان بخشی مهم و قابل دفاع در حوزه های خبری آثار خود را نمایان می کند.

طی سال های گذشته روزنامه نگاران زیادی بودند که به دنبال تفکیک حوزه تخصصی خود با سایر همکارانشان بودند که با نوعی تعجب به آنها نگاه می کردند که مگر می شود که از کامپیوتر یک صفحه ساخت و آن را یک حوزه به حساب آورد؟

این اتفاق آهسته آهسته رخ داد و جالب آن که اصلا یک روزنامه برای نخستین بار در کشور با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات متولد شد. اما اتفاقی که طی سال های گذشته رخ نداد بی توجهی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و متولیان برگزاری جشنواره مطبوعات است که همچنان زیر بار اختصاص بخشی از جشنواره به آی تی نویسی نمی روند.

اگرچه خیلی ها سعی کردند جشنواره تخصصی روزنامه نگاران این حوزه را دایر کنند که هر کدام از این تلاش ها نیز به دلایلی به ثمر ننشست. امروز اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به فراخوان دریافت آثار برای برگزاری نخستین جشنواره آی سی تی و رسانه کرده تا این اقدام به نام آنها در کشور به ثبت برسد.

از مدت ها قبل در جریان شکل گیری این جشنواره قرار داشتم و با شناختی که مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات دست اندرکار در جشنواره مذکور دارم، بعید است که جشنواره بدی از کار درآید. لذا به همه همکاران رسانه ای خود در این حوزه توصیه می کنم که فارغ از نتایج به عنوان یک حرکت صنفی در این جشنواره مشارکت کنند.

  • ۸۷/۰۸/۱۸

نظرات  (۱)

لطفا مطلب جالب آقای مددی در مورد نمایشگاه کامپسوتر اصفهان را نیز درج کنید آدرس : http://inrozegar.blogfa.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">