ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درج آگهی‌های دولتی در سایت‌های خبری مجاز شد

| سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

دستگاههای دولتی از این پس می‌توانند آگهی های خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر کنند.

به گزارش الف بر اساس دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی های دولتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و ابلغ شده است . دستگاههای دولتی از این پس  می‌توانند آگهی های خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری هم منتشر کنند.

گفتنی است بند 5 از ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین ضوابط توزیع و نشر انواع آگهی های دولتی در داخل و خارج از کشور را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته و بر تمرکز این امور در این وزارت خانه تصریح کرده است و هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری نیز به موجب داد نامه شماره 9709970906010251 مورخ 20/8/1397 بر این موضوع صحه گذاشته است.

 در این دستور العمل انواع آگهی های دولتی شامل: ابلاغ، احضار، اخراج، اخطار، ارزیابی کیفی، استخدام، اصلاحیه، اطلاعیه، افراز، انفصال، بازخرید، تأسیس و تغییرات شرکت، تحدید حدود اختصاصی، تحدید حدود عمومی، تحریر ترکه، تسلیم سند، تملک، حراج، حصر وراثت، خرید، دادنامه، دعوت، شناسایی، فراخوان، فقدان سند، مزایده، مفقودی، مناقصه، نقل و انتقال، و نوبتی.است 

بر اساس ماده2 -کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی (شامل شهرداری ها و شرکت های تابعه آنها مادام که بیش از 50 %سهام و سرمایه آنان متعلق به شهرداری ها باشد، هلال احمر، کمیته ملی المپیک، سازمان تامین اجتماعی و ...) نهادهای انقلابی، شرکت های دولتی (شرکت هایی که بیش از 50 %سرمایه آنها متعلق به دولت است) و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی، مکلف هستند انتشار آگهی های خود را صرفاً از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفارش دهند. این وزارت خانه نیز با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر از انتشار آگهی، اهداف و موضوع فعالیت دستگاه ها، نوع مخاطبان، میزان فراگیری انتشار، عدالت و عدم تبعیض ناروا، در حمایت از رسانه ها و رتبه نشریات، آگهی های مذکور را توزیع می کند.

بر اساس ماده 12 - دستگاه ها می توانند آگهی خود را از طریق اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها، به خبرگزاری ها یا پایگاه های خبری دارای مجوز سفارش دهند. در این صورت، براساس جدول زیر و نرخنامه، مبلغ آنرا محاسبه و پرداخت می کنند.

  • ۹۸/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">