ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست تشکیل انجمن فعالان عرصه فضای مجازی!

| چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از فعالان عرصه مجازی خواست ضمن تشکیل انجمن متخصصان این عرصه و توسعه کسب و کار در این حوزه تا قوانین تجارت الکترونیک در کشور اصلاح شود.

به گزارش فارس، سیدمرتضی موسویان در آیین اهدای شناسنامه شامد به کانال‌های شاخص رسانه‌های اجتماعی گفت: کسب و کار از طریق فضای دوم چند سالی است آغاز شده که البته قوانینی دارد که متفاوت از فضای فعلی است.

وی با بیان اینکه تا سال 2025 به بلوغ وب سوم رسیده و با فضای دوم به درگیری 100درصدی می‌رسیم، گفت: تا سال 2030 قطعاً در فضای دوم غرق خواهیم شد ضمن اینکه در فضای وب پنج هم با بسط افکار و واقعیت‌های متصور روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تصریح کرد: وقتی می‌گوییم در آینده فیزیکی وجود ندارد شاید برخی‌ها آن را باور نکنند اما قطعاً در آینده کتابی وجود نخواهد داشت.

موسویان اظهار داشت: شرط لازم مهاجرت به فضای وب ایجاد بستر امن است. ضمن اینکه قدم‌های استوار و محکم می‌تواند به این افراد کمک کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ناایمن نمی‌تواند منجر به افزایش درآمد کشور شود، خاطرنشان کرد: قطعاً تجارت الکترونیک در بستر ناایمن توسعه نمی‌یابد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تصریح کرد: بخشی از قدم‌های مؤثر کشورهای خارجی و تجارت الکترونیک در فضای مجازی ارائه معافیت‌های 100درصدی مالیات است. این در حالی است که طبق قانون وزارت خارجه کشورمان مؤظف به توسعه تجارت الکترونیک با کشورهای خارجی بوده است اما در عمل اینگونه نشده است.

وی گفت: 231 قانون از سال 2000 در آمریکا برای توسعه تجارت الکترونیک نوشته شده است در حالی که ما در کشورمان شاهد فقدان قانون تجارت الکترونیک هستیم و قانون این موضوع مربوط به سال 83 است. ضمن اینکه یارانه پرداختی هم به رسانه‌های کاغذی صورت می‌گیرد نه به رسانه‌های الکترونیکی.

موسویان از فعالان عرصه مجازی خواست با تشکیل خانه یا انجمن متخصصان این حوزه و توسعه کسب و کار خود به صورت جدی تلاش کنند تا قوانین این حوزه اصلاح و یا نوشته شود.

وی اظهار داشت: می‌کوشیم فعالان عرصه فضای مجازی را به شبکه ملی فرهنگ متصل کرده و خدمات آنها را به دیگران تبیین کنیم. ضمن اینکه متأسفانه چون کار شبکه‌ای مناسب در ایران صورت نگرفته باید سریعاً این کار انجام شود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: ویچت در چین توانسته 480 هزار سرویس و خدمات را به مخاطبان خود ارائه و عرضه کند. به همین دلیل می‌توان گفت تلگرام به بهبود فضای کسب و کار در کشورمان کمک خواهد کرد و کارها و اقدامات صورت گرفته در آن می‌تواند منجر به خروج کشور از رکود شود.

در پایان این مراسم شناسنامه شامد به 122 کانال شاخص رسانه‌های اجتماعی اهدا شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">