ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح تکفا به عنوان اولین طرح در زمینه فناوری اطلاعات کشور دارای نقطه ضعف هایی بود که از آن جمله می توان به مورد موافقت قرار گرفتن هر طرحی با هر ایده، اشاره کرد که این امر باید در طرح تکفا (2) مورد توجه قرار گیرد.

« شهرام شریف» روزنامه نگار حوزه IT در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شهر که درتدوین طرح تکفا (2) به چه مسایلی باید پرداخته شود که در فاز اول این طرح به آن کمتر توجه شده و یا اصلا توجه نشده،گفت: در طرح تکفا(1) تنها به تزریق بودجه به طرح‌های فناوری اطلاعات پرداخته می شد و بسیاری از طرح‌ها در حوزه فناوری اطلاعات صرفاً برای کسب درآمد و نه برای رشد اقتصادی در آی تی شکل می‌گرفت.

وی مشکل طرح تکفا را در نحوه نظارت بر طرحهای فناوری اطلاعات ذکرکرد و تصریح کرد: به دلیل اینکه نظارتی بر طرح‌ها انجام نمی‌شد نحوه هزینه شدن بودجه‌های تخصیصی مشخص نبود.

وی دیگر ضعف‌های طرح تکفا را بخشی نگری طرح‌ها عنوان کرد و گفت: طرح‌‌های حوزه IT براساس یک طرح جامع و نگاه کلی شکل نگرفته است، به همین دلیلی بسیاری از این طرحها کارامد و دارای بهره‌وری نیست.

مدیریت سایت آی تی ایران افزود: خود مسوولان طرح تکفا به نقاط ضعف آن اذعان دارند و می‌دانند که این نقاط ضعف را در طرح‌های آینده باید مدنظرقرار داد.

  • ۸۴/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">