ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک رسانه آمریکایی می‏‏‌گوید هکرهای ناشناس طی سه سال به مکاتبات اتحادیه اروپا در خصوص مسائل مختلف از جمله توافق هسته‏‎ای ایران و نوع تعامل با آمریکا، چین و روسیه دسترسی داشته‎اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیویورک تایمز» در گزارشی از نفوذ هکرهای ناشناس به شبکه‌های مکاتبات دیپلماتیک اتحادیه اروپا خبر داد که هزاران سند درباره نگرانی از بابت غیرقابل پیش‌بینی بودن دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا دغدغه تعامل با چین و روسیه و همچنین برنامه هسته‌ای ایران را پوشش می‌دهد.

البته مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند در این جاسوسی سایبری که سه سال طول کشیده، اطلاعات محرمانه به سرقت نرفته است.

این در حالی است که اگرچه شاهدی وجود ندارد اما ادعا می‌شود که شیوه‌های به کار رفته، شبیه روش‌های اتخاذ شده از سوی هکرهای چینی است.

از جمله موارد مورد توجه هکرها می‌توان به جزئیات ملاقات خصوصی ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد که اروپایی‌ها آن را موفق ارزیابی می‌کنند.

مورد دیگر مربوط به اظهارنظر  شی جینپینگ رئیس جمهوری چین درباره ترامپ است که برخورد وی با پکن را به «مسابقه بوکس آزاد» تشبیه کرده که «از هیچ قانونی» تبعیت نمی‌کند.

محتویات این اسناد شامل دغدغه اروپایی‌ها برای فهم تنش‌های سیاسی نقاط مختلف جهان است و مکالمات اتحادیه اروپا با سران عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها را پوشش می‌دهد.

گفتنی است اسناد مربوط به این سرقت اطلاعاتی از طریق شرکت «اِریا وان» به نیویورک تایمز ارائه شده که مؤسس آن ۳ مقام سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هستند.

  • ۹۷/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">