ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در دومین دستور ارسالی از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، بعد از دستور حذف گزارش چرا بزرگترین بازار اندروید ایران هک شد، خبر «خطر امنیتی برای کاربران بزرگ‌ترین فروشگاه اندرویدی ایران» نیز حذف شد.
به گزارش ایتنا گفتنی است اخیرا خبری مبنی بر هک یک فروشگاه اندرویدی ایرانی در خبرگزاری‌های رسمی کشور و نیز برخی سایت‌های فارسی از جمله ایتنا منتشر شد که به آسیب‌پذیری امنیتی این نوع فروشگاه‌ها و لزوم توجه به امنیت کاربران می‌پرداخت، اما خبر مزبور پس از مدتی بنا به دستور کمیته فیلترینگ حذف شد(چرا بزرگ‌ترین بازار اندروید ایران هک شد؟)
بدین ترتیب این دومین خبری است که بنا به دستور کمیته فیلترینگ حذف می‌شود، این در حالی است که هنوز هیچگونه توضیحی در این خصوص، و بویژه از سوی مسئولین فروشگاه مزبور ارائه نشده،‌ و حتی اصل موضوع بصورت رسمی نیز تکذیب نشده است.
در گزارش ایتنا آمده که این سایت آماده دریافت و درج توضیحات لازم در این زمینه است.

به گزارش سایت آی‌تی‌آنالیز ماجرای دستور حذف خبر نخست از سوی کمیته فیلترینگ نیز از این قرار بود که چندی پیش خبرگزاری فارس گزارش در خصوص هک شدن یکی از فروشگا‌ه‌های عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی منتشر کرد، که اکنون لینک گزارش موجود نیست.

کمی بعد سایت تابناک نیز گزارش دیگری در این خصوص منتشرکرد که در سایت‌های دیگری همچون آی‌تی‌آنالیز، ایتنا، یک پزشک و غیره نیز بازتاب یافت.

اما گزارش‌های مذکور به دستور کمیته فیلترینگ مسدود شد.

دستور حذف لینک‌های مذکور در حالی صادر شده است که گزارش مذکور در برخی رسانه‌های مکتوب کشور نیز به چاپ رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">