ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری دوباره هوش سیاه بعد از آزادی

| يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹ ق.ظ | ۰ نظر

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری دوباره هوش سیاه، هکر حرفه ای جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ماشاالله ملائی گفت: این هکر، پس از رهایی از زندان 87 میلیون ریال را از حساب یک شهروند به سرقت برده بود که به دام افتاد.
وی افزود: درپی ارجاع پرونده نیابتی به ماموران پلیس فتا جیرفت مبنی بر هک اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرقانونی از حساب ‌بانکی‌ شهروندی از سوی سارقی اینترنتی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
این مقام انتظامی اضافه کرد: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد سارق فردی سابقه دار است که قبلا نیز به علت سرقت های مشابه چندین مرحله توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر و روانه زندان شده بود.
ملائی افزود: سرانجام کارآگاهان پلیس فتا جیرفت با اقدامات شبانه روزی و بهره گیری از امکانات فنی و اطلاعاتی ،مخفیگاه متهم سابقه دار این پرونده را شناسایی و در عملیاتی منسجم ، او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی جیرفت توصیه کرد: برای طعمه قرار نگرفتن در خرید های اینترنتی حتی المقدور از صفحه کلیدهای مجازی تعبیه شده در درگاه بانکی استفاده کنید تا از سرقت اطلاعات شما جلوگیری شود.

**فروشگاه اینترنتی بدون مجوز خبرساز شد
رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد فروشگاه اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد.
سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: چندی پیش کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی متوجه سایتی می شوند که با عنوان فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت در فضای مجازی است.
وی ادامه داد: ماموران بلافاصله اقدام به بررسی مجوزها و اصالت سایت کردند و در نتیجه این تحقیقات مشخص شد نماد الکترونیکی و مجوز فعالیت این سایت معتبر نیست و گرداننده سایت اقدام به جعل مجوز کرده است که پرونده با جدیت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: با تشکیل پرونده و شروع بررسی های فنی توسط کاراگاهان، تعدادی نیز به به این پلیس مراجعه و اعلام کردند اجناسی را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کرده اند که با گذشت چند روز از این خرید ها، کالاهای خریداری شده به دست این افراد نرسیده است و شماره های داخل سایت نیز یا خاموش هستند و یا پاسخگو نیستند.
سرهنگ حسینی ادامه داد:ماموران پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شدند و طی اقدامی غافلگیرانه ، او را دستگیر و به این پلیس انتقال دادند.
وی اظهار کرد: متهم که در بازجویی های ابتدایی به بزه انتسابی خود ابراز بی اطلاعی می کرد در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات غیر قابل انکار کارشناسان، لب به سخن باز کرد و در اعترافات خود مدعی شد در تمام مراحل این کلاهبرداری از طرح تا عملیاتی کردن آن را با دوستش انجام داده است که مامورین بلافاصله به نشانی علامی مراجعه و شریک جرم او را نیز دستگیر کردند.

**عدم آگاهی از تنظیمات نرم افزار و 15 میلیون ریال هزینه
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: عدم آگاهی از چگونگی تنظیمات نرم افزار، 15 میلیون ریال برای کاربر گوشی هوشمند هزینه برجای گذاشت.
سرهنگ جواد جهانشیری افزود:با دریافت مرجوعه قضایی از سوی مردی جوان مبنی بر هک دستگاه تلفن همراه و سوءاستفاده از سیم کارت تلفن همراه تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که ماهیانه به صورت میانگین، 200 هزار ریال بابت مکالمات تلفنی قبض تلفن همراه برایش ارسال می شده اما در ماه گذشته قبضی با مبلغ 15 میلیون ریال دریافت کرده و این در حالی بوده که این فرد تغییر چندانی در مکالماتش نداشته است.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان در آزمایشگاه ادله دیجیتال، نرم افزار موبایل یاب را در گوشی تلفن همراه فرد شاکی شناسایی کردند و مشخص شد که این فرد این نرم افزار را به تازگی روی دستگاه تلفن همراهش نصب کرده است.
سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: متاسفانه شاکی پرونده که گمان می کرد تلفن همراهش هک شده در هنگام تنظیمات این نرم افزار که سرور آن در خارج از کشور است در تنظیمات دقت نظر نداشته است و با فعال کردن یکی از گزینه ها با هر مرتبه استفاده از تلفن همراه مبلغ 2 هزار و 500 ریال بابت هزینه ارسال پیامک پرداخت می شده که در مجموع این پیامک ها در قبض ماهیانه این فرد، 15 میلیون ریال هزینه در برداشته است.

** کلاهبردار اینترنتی 220 میلیون ریالی
رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و سارق اینترنتی 220 میلیون ریالی خبر داد.
سرهنگ حسن محمدنژاد اظهار کرد: این موضوع با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس از حساب بانکی اش با ترفند و شگردهای کلاهبردارانه اقدام به برداشت غیر مجاز 220 میلیون ریال وجه نقد کرده است در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای مازندران، گفت: مالباخته در تحقیقات پلیس عنوان داشت، ناشناسی با خط تلفن همراه رایتل با او تماس گرفته و خود را از مجریان برنامه رادیوئی معرفی کرده و اذعان داشته که او (شاکی) برنده خوش شانس همراه اول و برنده جایزه نفیس کمک هزینه سفر زیارتی حج شده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: این ناشناس ، شاکی را برای واریز مبلغ جایزه با ترفند و فریب به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی شاکی را به مبلغ 220میلیون ریال برداشت کرده بود.
سرهنگ محمدنژاد افزود: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات، اقدامات فنی و پلیسی را برای شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار و سارق اینترنتی در دستور کار قرار دادند.
وی گفت: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی دریافتند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی مبالغ برداشت شده از حساب شاکی را به چندین حساب بانکی واریز کرده است و در ادامه قسمتی از وجوه برداشت شده را از طریق دستگاه های pos واقع در کافی نت های مختلف در سطح شهرستان اسلامشهر و دیگر وجوه را طی مراجعه حضوری به فروشگاه هایی در سطح شهر تهران برداشت کرده است.
سرهنگ محمدنژاد گفت: شهروندان به پیامک هایی که به شیوه های مختلف مثل اعلام برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها، سفرهای زیارتی ارسال می شود واطلاعات نظیر اطلاعات کارت بانکی را درخواست می کنند، اعتماد نکنند و به ‌آنها پاسخ ندهند.

  • ۹۵/۰۳/۳۰

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">