ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات گفت: شرکت " دلتا گلوبال"ایرانی بزودی سیستم فیلترینگ سایتهای اینترنتی را راه‌اندازی می‌کند.
"عبدالمجمید ریاضی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون تمامی سیستمها خارجی بود و چون دستیابی به دیتابیس (اطلاعات پایه) آنها مشکل بود، با اشکالات فنی زیادی مواجه می‌شدیم.
ریاضی گفت: شرکت دلتا گلوبال، در مناقصه‌ای که شرکت فناوری اطلاعات در زمینه سیستم فیلترینگ اینترنت، برگزار کرد، برنده شده است.
وی در پاسخ به سووالی درباره اعتراضهایی که راجع به مصادیق فیلترینگ اینترنتی و گسترش آن به سایتهای خبری بعضا حتی داخلی‌می‌شود، گفت: اینکه چه سایتی فیلتر شود، ربطی به وزارت ارتباطات ندارد بلکه کمیته‌ای به نام تعیین مصادیق - مرکب از اعضایی از وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد و صداو سیمای جمهوری اسلامی- این کار را انجام می‌دهد.
به گفته وی، مصوبات کمیته یاد شده به شرکت فناوری اطلاعات ابلاغ می‌شود و این شرکت دیتابیس آن را قرار می‌دهد.
خبرنگار ایرنا از معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات پرسید آیا از وزارت ارتباطات عضوی در این کمیته حضور دارد؟ ایشان پاسخ داد: اطلاعی ندارم.
وی درادامه گفت که تصمیماتی که درباره فیلترینگ سایتها گرفته می‌شود باید تصمیمهای جامعی باشد تا هر سایتی فیلتر نشود.
"رضا رشیدی" مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقدمات اداری کار شرکت دلتا گلوبال فراهم شده و این شرکت ظرف یک یا دو ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد.
وی اظهار داشت: مقررات برای فیلترینگ سایتهای مستهجن برای همه ‪ISP‬ها از قبل وجود دارد و این شرکتها باید خود این سایتها را فیلتر کنند.
به گفته وی کمیته مصادیق درباره سایتهای دیگر تصمیم می‌گیرد و وزارت ارتباطات تنها مجری مصوبات آن است.

  • ۸۴/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">