ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دمپایی پاره، خبر سوخته خریداریییییم

| چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰۵:۵۰ ب.ظ | ۳ نظر

علی شمیرانی - با عرض پوزش از تیتر مطلب که می تواند برداشت دوگانه داشته باشد ولی فی الواقع چاره ای برای استفاده از چنین تیتری باقی نماند.

واقعیت این است که امروز در یکی از خبرگزاری های قدیمی کشور تیتر خبری را دیدم که هرچه در متن آن به دنبال تایید و مصداقی برای آن تیتر گشتم چیزی بیشتر از اطلاعات بی ارزش دستگیرم نشد.

البته علت چنین اشتباهاتی برای بسیاری قابل درک است. واقعیت این است که خبرگزاری مذکور از عدم وجود خبرنگاران با سابقه در رنج است و هر متنی که بالایش چیزی شبیه تیتر باشد جای خبر به خبرگزاری مذکور غالب می شود!

باور بفرمایید اگر به خاطر حفظ حرمت دوستان نبود عین خبر را برایتان می گذاشتم تا ببینید این خبرگزاری چگونه اصول اولیه کار خبری را هم نمی شناسد و تو گویی در آنجا چند روبات نشسته اند که هرچیزی که تیتر دارد و چند خط هم مطلب در ادامه اش نوشته شده را خبر می پندارند و برای حفظ آمار یا نمی دانم هر چیز دیگری شوت می کنند روی سایت خودشان.

دردناک تر این که ظاهرا در مراتب بالاتر این خبرگزاری هم انگار روبات های دیگری هستند که فقط کمی کهنه تر شده اند و آن ها هم درکی از کار خبری ندارند.

ولی برای آن که مثالی بزنم تا ذهن شما هم کمی درگیر عمق فاجعه شود تیتر چنین مضمونی داشت که مثلا

" ما بهترین هستیم!" بعد مثلا در ادامه متن آمده بود که دنیا جایی است که انسان ها در آن زندگی می کنند. انسان ها خانه دارند و آب هم می خورند. در سطر بعد هم نوشته شده بود ما بهترین هستیم! در ادامه هم آمده بود انسان ها به طور متوسط 60 سال عمر می کنند.

خبر تمام شد! من هرچه سایت را زیر و رو کردم و باروش های خاصی پشت صفحه خبر را هم دیدم چیزی گیرم نیامد و نفهمیدم چرا آن ها بهترین هستند!

  • ۸۶/۱۲/۱۵

نظرات  (۳)

  • حسین شیرازی
  • نویسنده محترم ؛ البته به موضوع بسیار مهمی اشاره کرده اید . از این قبیل اتفاقات در حبرگزاری ها و صداوسیما نیز بسیار اتفاق می افتد که خبرهایی را کار می کنند که از جهت علمی مشکل دارند . نمونه ی این مسئله همین خبری است که من برای آن نظر گذاشتم ! شما خودتان خبر خودتان را بخوانید !‌ آیا واقعا ً‌ چیزی دستگیرتان می شود ؟‌ این درست که برای حفظ حرمت یک خبرگزاری شما نام آن را ننوشته اید اما این چیزی هم که اینجا به اسم خبر یا گزارش نوشته اید که به درد کسی نمی خورد . نمونه ی دیگر از خبرگزاری خودتان : http://www.itanalyze.ir/archives/2008/03/post_4661.php من که در گوگل کلمه ی خلیج عربی را جستجو کردم ولی به نتایج خوبی هم رسیدم . انگار نه انگار که یک جوان مستعد !!!!! ایرانی کار خاصی کرده باشد لطفاً دفت بیشتری خرج کنید ---------------------------------- دوست عزیز شما که حرف خود من را تایید مجدد فرمودید
    لطفا این دوست گرامی مجددا کلمه Arabian gulf را چستچو کند وبه دیگران انگ نزند
    گوجه فرنگی کیلویی چنده؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">