ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ده درصد سهام همراه اول به فرابورس می رود

| يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۸۹، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین آرام از انجام پذیره نویسی سهام 3 بانک آریا، آرین و ایران زمین به زودی خبرداد و گفت: تا پایان امسال 10 درصد از سهام همراه اول در فرابورس عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آرام امروز در جمع خبرنگاران از تمرکز بر روی فعالیتهای توسعه ای به ویژه در بخش طراحی نهادها و ابزارهای مالی جدید و اخذ موافقت بورس و توافق با بانکها در حوزه تامین مالی پروژه های کشور خبرداد و گفت: فعالیتها به دو بخش توسعه فعالیتهای جاری و ارائه خدمات و محصولات جدید دسته بندی شده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از انعقاد بیش از 1750 میلیارد تومان قرارداد برای انتشار اوراق مشارکت خبرداد و با بیان اینکه مجوز 70 درصد از این اوراق توسط سازمان بورس و 30 درصد توسط بانک مرکزی صادر می شود، افزود: در آستانه اخذ مجوز بورس برای تامین مالی 8 طرح فولادی ایمیدرو به میزان 500 میلیارد تومان هستیم.

وی در خصوص بسته تامین مالی 8 طرح فولادی مذکور در 8 استان کشور تصریح کرد: با اجرای این بسته جمعا 8 میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود و 2 طرح فولاد چابهار و فولاد میانه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

آرام با اشاره به طرح توسعه ای پالایشگاه شازند امام خمینی (ره) و پیشرفت 80 درصدی پروژه آن گفت: 367 میلیارد تومان اوراق با نرخ بازدهی داخلی حدود 20 درصد برای این منظور منتشر خواهیم کرد که بر این اساس 55 هزار بشکه بنزین معمولی و 15 هزار بشکه بنزین سوپر و پروپیلن به محصولات آن افزوده خواهد شد.

وی از انتشار 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی 3 طرح تولیدی در بخش فولاد و کک سازی هلدینگ مبنای خاورمیانه متعلق به مجموعه بانک پاسارگاد و سایر مجموعه های تولیدی کشور خبرداد و عنوان کرد: همچنین اوراق مشارکت تعاونی خاص ایران خودرو برای تامین مالی 40 هزار خودروی فرسوده با نرخ 22 درصد به مبلغ 200 میلیارد تومان منتشر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت پالایشگاه بندرعباس در آینده نزدیک برای طرح توسعه و افزایش تولید بنزین خبرداد و تصریح کرد: اوراق شرکت بین المللی ساختمان که یک شرکت بورسی است در دو مرحله که مرحله اول آن 20 میلیارد تومان است برای تامین مالی پروژه بعثت و برای تامین مالی پروژه (تفریحی- تجاری) نارنجستان به میزان 80 میلیارد تومان و جمعا 100 میلیارد تومان به زودی در فرابورس عرضه می شود.

وی بیان کرد: برای انتشار 3 اوراق دیگر در حال اخذ مجوز از بانک مرکزی هستیم، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان به میزان 200 میلیارد تومان، شهرداری اراک به میزان 245 میلیارد تومان در دو مرحله که مرحله اول 45 میلیارد تومان و مرحله دوم 200 میلیارد تومان است و آب و فاضلاب خوزستان به مبلغ 900 میلیارد تومان منتشر می شوند.

آرام از انجام پذیره نویسی سهام 3 بانک به زودی خبرداد و گفت: برای تامین مالی بانک آریا با سرمایه 200 میلیارد تومان متعلق به تجار بزرگ در بخش فولاد و موادغذایی که اولین بانک بازرگانی کشور خواهد بود و کار بانکداری بازرگانی و شرکتی انجام خواهد داد، اوراق منتشر می کنیم.

وی بانک دیگری که پذیره نویسی خواهد شد را بانک آرین که اولین بانک الکترونیکی کشور با سرمایه 70 میلیارد تومان در راستای خدمات پرداخت است، اعلام کرد و افزود: بانک ایران زمین نیز با سرمایه 200 میلیارد تومان به عنوان بانکی صنعتی که در بخش تامین مالی هوافضا فعالیت خواهد کرد، پذیره نویسی می کند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین گفت: در بخش پذیره نویسی حق تقدم سهام 3 پروژه بزرگ که یکی از آنها متعلق به بانک کارآفرین است برای تامین سرمایه به میزان 200 تا 300 میلیارد تومان انجام شد، حق تقدم استفاده نشده بانک ملت و تجارت نیز در آذرماه عرضه می شود.

وی از پذیره نویسی حق تقدم سهام گل گهر برای افزایش سرمایه از 300 به 600 میلیارد تومان و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی از 250 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان به زودی خبرداد و افزود: قرار است 10 درصد از سهام همراه اول در فرابورس تا پایان امسال عرضه می شود.

آرام با اشاره به سرمایه فعلی پست بانک به میزان 56 میلیارد تومان، از افزایش سرمایه پست بانک به زودی خبرداد وعنوان کرد: رقم سپرده های این بانک هزار میلیارد ریال است که 70 درصد آن به صورت سپرده های جاری و با نرخ پائین است. در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بخش عمده ای از یارانه های نقدی با توجه به شبکه های روستایی و باجه های پست بانک در روستاها در این بانک جمع آوری خواهد شد.

وی از برنامه افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری امین گلوبال طی سه ماه آینده به میزان 50 میلیارد تومان خبرداد و اظهارداشت: صندوق با درآمد ثابت امین ملت با سرمایه 50 میلیارد تومان به زودی تا 100 میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد داد، همچنین دو صندوق سرمایه گذاری با همکاری بانک شهر و بانک تجارت راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین از انعقاد 3 قرارداد با اپراتور سوم، فولاد خوزستان و بنیاد تعاون ناجا برای تامین مالی خبرداد و افزود: در صنعت ساختمان تامین مالی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت زمین و ساختمان نیز طراحی شده است.

به گفته وی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ارزی که تنزیل اعتبارات اسنادی را انجام خواهد داد و اوراق مشاکت ارزی منتشر می کند تامین مالی ارزی 3 پروژه ایمیدرو به صورت اوراق صکوک، مپنا و شرکت فرآب را اجرایی خواهد کرد.

آرام از انجام مذاکراتی در خصوص بسته قراردادهای آتی ارز با بورس و بورس کالا خبرداد و عنوان کرد: بانک مرکزی قراردادهای فوروارد یا پیمان آتی را ابلاغ کرده که بر اساس آن امکان پوشش نرخ ارز در بانکها فراهم شده است، بر این مبنا طراحی قراردادهای آتی ارز با فیوچر ارز را انجام می دهیم که قابل مبادله در بورس خواهد بود.

  • ۸۹/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">