ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت قبلی کاری برای IT نکرده است

| پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۸۶، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

دولت نهم به گام برداشتن در جهت تعالی و پیشرفت،‌افتخار می کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد سلیمانی، در مراسم افتتاح 142 طرح مخابراتی و پستی استان زنجان، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اگرچه کسانی تلاش کردند تا بر سر راه تلاش و کوشش دولت نهم خللی ایجاد کنند و البته موفق نشده و نخواهند شد، این دولت در جهت تعالی و پیشرفت جامعه گام برمی دارد.

وی افزود: از عمر دولت نهم بیش از 20 ماه می‌گذرد و طی این مدت در 800 شهر حضور پیدا کرده، ‌به‌گونه ای که هر وزیر طی این دوره 20 ماهه در بیش از 70 شهر حضور پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حضور دولتمردان در شهرهای مختلف کشور در جهت بررسی و برنامه ریزی به منظور رفع مشکلات بوده است.

دکتر سلیمانی با بیان این مطلب که امروزه فناوری اطلاعات یک ابزار است، ‌گفت: در برنامه چهارم توسعه،‌ چیزی به نام فناوری اطلاعات وجود ندارد که این امر نشان می دهد در دوره قبل هیچگونه کار کارشناسی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در دولت قبل، تلفن ثابت با قیمتی بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شد ولی هم اکنون، ‌قیمت آن به 100 هزار تومان رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که الگوی سازمان دهی ایران مورد توجه ملل جهان قرار گرفته است،‌اظهار داشت: این رشد و توسعه حاصل رهنمون رهبر عزیر انقلاب بوده است و البته هر کشور که معیار ارزشی داشته باشد،‌دشمن هم دارد.

وی ادامه داد: در شروع انقلاب 800 هزار شماره دایر بوده و این در حالی است که در هم اکنون این تعداد به 43 میلیون و 500 هزار شماره رسیده و چنین دستاوردهایی حاصل تلاش متخصصین داخلی است.

بر اساس این گزارش در این مراسم که در ساختمان جدید اداره کل پست استان زنجان برگزار شد،‌از طریق تماس تلفنی با خانواده شهید " نادر دوستی" 142 پروژه مخابراتی و پستی این استان به ارزش 78 هزار و 676 میلیون ریال به افتتاح رسید.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد سلیمانی همچنین ، در مراسم افتتاح یک هزار و 20 طرح مخابراتی استان آذربایجان شرقی ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش میکنیم تا پایان سال جاری،‌ تمامی روستا های بالای 50 خانوار از تلفن برخوردار شوند.

وی افزود: هم اکنون، 43 میلیون و 500 هزار شماره تلفن ثابت و همراه در کل کشور دایر است که از این تعداد بیش از 18 میلیون شماره در طول دولت نهم واگذار شده که نشان از کارآمدی و تخصص و کار کارشناسی در این دولت است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر،‌بیش از 11 هزار بانک به شبکه اینترنت متصل شده اند و هماهنگی لازم با شرکت بیمه برای انجام این امر صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در برنامه چهارم توسعه،‌ تنها ماده 57 مربوط به فناوری اطلاعات می باشد که این بیانگر ضعف کار در دوره قبل است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که ایران به علت ارائه یک الگوی موفق مورد توجه ملت جهان قرار گرفته است،‌اظهار داشت: در طول 28 سال گذشته، ‌مدیران خلاق و با فکر، تلاشها و فداکاری شبانه روزی را برای رشد و توسعه کشور انجام دادند.

وی تاکید کرد: در چند سال اول انقلاب،‌ ضرب نفاق بر پیکر انقلاب وارد کردند و خواستند ایران را از مسیر اصلی خود خارج کنند اما ملت با غیرت اجازه نداد.

بر اساس این گزارش ، در این مراسم،‌‌از طریق تماس تلفنی با خانواده شهید " پوررادی" یک هزار و 20 پروژه مخابراتی این استان به ارزش 353 میلیارد ریال به افتتاح رسید.

افتتاح پروژه زیرساخت و سیستمهای NG-SDH به ارزش 10 میلیارد ریال و اتصال دانشگاه ها به شبکه فیبر نوری،‌از جمله پروژه های به بهره برداری رسیده است.

این گزارش حاکی است،‌ در حال حاضر، بیش از یک میلیون و 339 هزار شماره تلفن ثابت و 805 هزار شماره تلفن همراه،‌ در استان آذربایجان شرقی مشغول به کار هستند.

وجود بیش از شش هزار کیلومتر فیبر نوری، 140 دفتر ICT روستایی و 87 مرکز دیتا، از دیگر دستاورد های مخابراتی این استان است.

  • ۸۶/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">