ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دونرخی کردن پیامک برای همه‌ الزامی است

| چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۷، ۰۱:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

تمام اپراتورهای تلفن همراه موظف به اجرای هرگونه تغییراتی که مورد تصویب محمل‌های قانونی قرار می‌گیرد خواهند بود و بحث کاهش و افزایش قیمت پیامک‌ها برای همه‌ی اپراتورها در سطح کشور لازم‌الاجرا و قطعی است.

احمد فرهادی - مدیر کل تنظیم مقررات، تدوین تعرفه و اتصال متقابل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به بند موجود در مصوبه‌ی هیات وزیران مبنی بر این که وزارت ICT موظف است اقدام لازم را جهت رعایت مفاد کلی مصوبه توسط اپراتورهای غیر دولتی انجام دهد اظهار کرد: بحث افزایش تعرفه‌ی پیامک لاتین و کاهش تعرفه‌ی پیامک فارسی را به ایرانسل به عنوان اپراتور دوم ابلاغ کردیم و آن‌ها نیز موظف‌اند مصوبه‌ی هیات وزیران را براساس مفاد پروانه خود اجرا و تمهیدات و بسترهای لازم فنی را ایجاد کنند.

مشاورعالی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: تعرفه‌ی پیامک اپراتور دوم تلفن همراه 16 تومان است که آن‌ها براساس این مصوبه می‌توانند تعرفه خود را افزایش دهند که این افزایش طبق مفاد پروانه می‌تواند تا 20 درصد بیش‌تر از تعرفه‌ی اپراتور اول یعنی 222 ریال باشد که تاکنون این افزایش صورت نگرفته است.

مدیر کل تنظیم مقررات، تدوین تعرفه و اتصال متقابل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: این اپراتور می‌تواند نسبت به افزایش تعرفه‌ی خود تا سقف 20 درصد از رقم 222 ریال اقدام کند و یا تغییری در تعرفه خود اعمال نکند که ما در این زمینه منتظر پیشنهاد این اپراتور هستیم.

وی ادامه داد: تالیا نیز که به عنوان پیمانکار اپراتور اول محسوب می‌شود مانند اپراتور اول تلفن همراه عمل می‌کند و موظف به اجرای این مصوبه است.

فرهادی خاطرنشان کرد: برای اجرای این مصوبه چند ماهی به اپراتورها فرصت داده شده بود تا بستر لازم را برای تفکیک پیامک‌های لاتین از فارسی فراهم کنند که این فرصت در تاریخ یکم تیرماه به اتمام رسید و از این تاریخ افزایش تعرفه پیامک‌های لاتین باید از سوی کلیه اپراتورها از جمله اسپادان اصفهان و اپراتور تلفن همراه کیش مطابق مفاد پروانه نیز اعمال و تمهیدات لازم فراهم شود.

  • ۸۷/۰۴/۱۲