ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دو GC در لیست سیاه

| جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با صدور نامه‌ای با توجه به عملکرد ضعیف دو پیمانکار مخابرات در پروژه توسعه شبکه تلفن همراه، شرکتهای بهین ارتباط و پارس ایراتل را وارد لیست سیاه مخابرات کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صابر فیضی در نامه‌ای به این دو شرکت به تاخیر و عدم عملکرد مثبت آنها اشاره و آنها را وارد لیست سیاه کرد.

با قرار گرفتن این دو شرکت در لیست سیاه اگر آنها درپروژه‌های دیگری با مخابرات در حال همکاری و یا سرمایه‌گذاری باشند، با روند فعلی پروژه از آنها پس گرفته و خلع ید خواهند شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است: در حال حاضر میکرو موج ( از شرکای مالی بهین ارتباط) یکی از اعضای کنسرسیوم قرارداد تولید شش میلیون خط تلفن همراه است که با روند فعلی از این کنسرسیوم کنار گذاشته می‌شود.

در همین ارتباط صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس با تایید این خبر گفت:" با توجه به روند کاری این دو پیمانکار و عملکرد ضعیف آنها تصمیم به کنار گذاشتن آنها گرفتیم."

دو شرکت GC ( پیمانکار عمومی) بهین ارتباط و پارس ایراتل عامل تاخیر بیش از 9 ماه در اجرای تعهدات خود برای توسعه شبکه تلفن همراه دولتی هستند و این تاخیر‌ها زیانی بیش از 500 میلیارد تومان به درآمدهای برنامه‌ای شرکت ارتباطات سیار وارد کرده است.

سه پیمانکار عمومی (GC) قرار بود 4641 سایت BTS را در اردیبهشت ماه امسال تحویل دهند اما تنها توانسته‌اند 20 درصد از تعهد خود را انجام دهند.

شرکت ارتباطات سیار باتوجه این تاخیر و برای سرعت بخشیدن به توسعه شبکه خود راسا اقدام به خرید بخشی از تجهیزات از جمله آنتن‌های bts کرد.شرکت ارتباطات سیار توانسته با استفاده از نظر برخی از کارشناسان خود رقم 12 تا 16 میلیون تومانی را به جای 30 میلیون تومانی برای BTSها هزینه کند.
بازنگری در توسعه 6 میلیونی

اما با قرار گرفتن یکی از اعضای کنسرسیوم در لیست سیاه مخابرات، قرارداد تولید تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مخابرات طی نامه‌ای به شرکت بهین ارتباط این شرکت را به دلیل ضعف در اجرای تعهدات خود و تاخیر حدود یکساله در تحویل سایتهای BTS این شرکت به همراه شرکت پارس ایراتل را در لیست سیاه قرار داد.

طی روزهای گذشته وزارت ارتباطات و صنایع قرارداد تولید تجهیزات تلفن همراه برای شش میلیون مشترک را امضا کردند که در این قرارداد شرکت میکروموج(از شرکای مالی بهین ارتباط) در آن حضور دارد که با روند فعلی این کنسرسیوم باید مرود بازنگری قرار گیرد.

یک مقام آگاه در همین اربتاط به فارس گفت: با تداوم اعتراض‌ها به این قرارداد شاید در کلیات این قرارداد تغییراتی ایجاد شود.

رئیس کمیته مخبرات مجلس نیز در این باره به فارس گفت: چندین مورد ابهام در این قرارداد وجود دارد و دولتی بودن اکثر شرکتهای این کنسرسیوم از بزرگترین ایرادات آن است.

در حال حاضر شرکتهایی که در این کنسرسیوم حضور دارند در برخی از پروژه‌هایی که به آنها محول شده تاخیر داشته و عملکرد خوبی نداشته‌اند.

  • ۸۵/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">