ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه حامی در سازمان غذا و دارو

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت سامانه مبنی بر نسخه الکترونیک است، لذا به محض ورود اطلاعات فرآورده مورد نیاز با برچسب اصالتی که به نام بیمار تهیه شده است آماده‌ی ارسال به درب منزل وی می‌شود.

به گزارش فارس، مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، در خصوص ارتقای خدمت رسانی و تکریم بیماران و افزایش دسترسی آنان به فرآورده‌های سلامت با بیان اینکه در اقدامی که از ایده تا عمل با همیاری گروه‌های تخصصی و علمی و با هدف تحقق دولت الکترونیک و اجرای ایده‌های فناورانه انجام شد، گام نهایی سامانه حامی را پیش خواهیم برد.

امیر حسین جمشیدی اظهار داشت: درطرح سامانه جامع برنامه‌ریزی تامین و تحویل فرآورده‌های مورد نیاز بیماران متابولیک و رژیمی  که تحت نام" سامانه حامی" معرفی شد، برنامه کاملی برای تشخیص تا تجویز فراورده های متابولیک و رژیمی با سامانه های مختلف برخط کشور از قبیل پست و ثبت احوال فراهم آمده تا موقعیت بیمار و وضعیت حیاتش با اطلاعات دقیق میسر گردد.

وی با اشاره به شناسه دار شدن تک تک بیماران pku با اجرایی شدن سامانه حامی بیان کرد: با ثبت پزشکان و درج تمامی نسخه‌ها به صورت برخط ، امکان برآورد نیاز دقیق هر بیمار، چشم انداز صحیح نسبت به مصرف کنونی و نیز تامین به موقع فراورده ای مورد نیاز سالهای آتی هم محیا می‌گردد.

جمشیدی عنوان داشت: فعالیت سامانه مبنی بر نسخه الکترونیکی است که توسط پزشک، ثبت می‌شود لذا به محض ورود اطلاعات فرآورده مورد نیاز، با برچسب اصالتی که به نام شخص بیمار تهیه شده است آماده‌ی ارسال به درب منزل وی می‌گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای به سرانجام رسیدن این مکانیزم، مستلزم همکاری حساب شده‌ای بود که پست جمهوری اسلامی ایران با سازمان غذا و دارو انجام داد تصریح کرد: در حال حاضر با قاطعیت می‌توانیم اعلام کنیم که فرآورده مورد نیاز بیمار حداکثر تا 72 ساعت در هر نقطه از کشور به سلامت تحویل وی می‌شود.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی‌های پیشگیرانه که برای جلوگیری از تخلفات وجود دارد نیز پرداخت و خاطر نشان کرد: علی رغم تمهیدات اندیشیده شده اگر در برخی موارد مرسوله از مسیر خود خارج گردد شخص متخلف به آسانی قابل شناسایی و وضعیت فراورده را به راحتی می‌توان پیگیری کرد.

وی افزود: با الکترونیک شدن نسخه‌ها تحول بزرگی در حوزه‌ تجویز و نظارت بر روند مصرف دارو ایجاد می‌شود بطوری که تمامی سوابق پزشکی بیمار به صورت الکترونیک ثبت می‌شوند و در هر نقطه از دنیا قابل دسترس باشد.

مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در پایان بیان کرد: پر بیراه نگفته ایم اگر بگوییم طراحی و اجرای این پروسه در دنیا کم سابقه بوده و نقش تعیین کننده‌ای در منطقی کردن تجویز و مصرف دارو خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">