ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی مرحله نخست سامانه بهره‌وری

| چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: سامانه شناسایی ظرفیت‌های کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور به عنوان مرحله نخست از سامانه بهره‌وری ایران (سبا) به مناسبت هفته دولت، راه اندازی شد.

به گزارش سازمان ملی بهره وری، «علی اکبر اولیاء» افزود: این سامانه در چارچوب ظرفیت‌شناسی و بهره‌گیری از توانمندی‌های کارکنان برای حل مسایل و انجام بهتر امور ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: سامانه یاد شده به شکل آزمایشی در سازمان ملی بهره‌وری ایران اجرایی شده و قابلیت اتصال به سامانه‌های دیگر از جمله «سامانه جامع کارکنان اداری کشور (کارمند ایران)» را نیز دارد.
رئیس سازمان ملی بهره وری خاطرنشان کرد: این سامانه علاوه بر اینکه می‌تواند بر اساس فصل نهم قانون مدیریت خدمات کشوری با محوریت توانمندسازی کارکنان دولت در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور استقرار یابد، کمک قابل توجهی به ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های دولتی خواهد کرد.
به گفته وی پایگاه پایش و سنجش بهره‌وری، پایگاه مدیریت دانش بهره‌وری و پایگاه مشاوره بهره‌وری، سه مرحله دیگر سامانه بهره‌وری ایران (سبا) است که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.
به گزارش ایرنا، اولیا پیش از این گفته بود در پایان سال 1396 تلاش شد تا چارچوبی برای اجرای بهره وری تدوین شود و مدلی را به دستگاه های اجرایی ارائه و گزارشی درباره بهره وری در برنامه ششم توسعه برای هیات وزیران تهیه کردیم تا سیاست های لازم در این زمینه اتخاذ شود.
به گفته وی، براساس برنامه ششم توسعه ( 1400- 1396) رشد بخش کشاورزی هشت درصد و رشد آن از محل بهره وری 1.8 درصد، نفت هفت درصد و از محل بهره وری 1.8 درصد، معدن 8.8 درصد و از محل بهره وری 2.4 درصد، صنعت 9.3 درصد و از محل بهره وری ٢ درصد، آب، برق، گاز 0.9 درصد و از محل بهره وری ٢ درصد؛ ساختمان 7.5 درصد و از محل بهره وری ٢ درصد؛ حمل و نقل 8.3 درصد و از محل بهره وری 2.1 درصد؛ ارتباطات 19.4درصد و از محل بهره وری 6.5 درصد و سایر خدمات پنج درصد و از محل بهره وری 0.8 درصد تعیین شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">