ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا- مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین شکایت مردم از رعایت نشدن پروتکل های کرونا از دفاتر پیشخوان برخی ادارات است.

محمد حسین حیدری روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به پرسش ایرنا درباره بیشترین شکایت مرتبط به رعایت پروتکل های کرونا در اصناف افزود: هر صنفی که بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا بازگشایی می شود، شکایت از آن سرازیر می شود. بیشترین شکایت از دفاتر خدماتی است که خدمات ادارات دولتی از جمله بیمه ها را ارائه می کنند.

وی ادامه داد: بعد از دریافت این شکایات بلافاصله با دستگاه مربوطه تماس می گیریم به عنوان مثال در تماسی که با سازمان تامین اجتماعی گرفته شد اعلام کردند که مراجعه حضوری مردم برای تمدید دفترچه ضروری نیست و به صورت خودکار دفترچه ها تمدید شده است اما مردم به صورت سنتی احساس می کنند که باید حضوری این خدمات را دریافت کنند.

حیدری گفت: در برخی دفاتر پیشخوان با هجوم مردم و صف های فشرده مواجه شده ایم که امیدواریم را رسیدگی دستگاههای مرتبط این مساله حل شود.

مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره میزان رعایت پروتکل ها از جمله زدن ماسک از طرف مردم گفت: میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی از طرف مردم از حدود ۸۰ درصد در دو ماه گذشته به زیر ۲۰ درصد کاهش یافته است و اکنون کمتر از ۲۰ درصد مردم به رعایت این پروتکل ها اعتقاد دارند، در مورد ماسک زدن و شست و شوی مداوم دستها نیز وضعیت مشابه است.

حیدری افزود: در برخی اماکن مانند متروها، اتوبوس ها و پروازها زدن ماسک اجباری است و حتما همه مردم باید رعایت کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره برخورد با کاسبان کرونا گفت: تمام اقلامی مانند ماسک و کیت که در سه ماه گذشته توسط کاسبان کرونا احتکار شده یا گرانفروشی شده بود، کشف و ضبط شد و در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفت.

مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت افزود: در مورد کیت های تشخیصی وارداتی از یک کشور خارجی هم گزارشی از تخلفات برخی شرکت های داخلی به وزیر بهداشت ارائه کردیم. پرونده ای هم درباره این تخلف تشکیل شده حتما به صورت دقیق رسیدگی می شود. اما در مجموع  همه اقلام از جمله ماسک و کیت های تشخیصی که برای فروش با قیمت بالا احتکار شده بود، جمع آوری در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار گرفت و اجازه فعالیت پیدا نکردند.

 

  • مردم به متخلفان پروتکل ها تذکر بدهند

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره میزان نظارت وزارت بهداشت بر اجرای پروتکل های بهداشتی کرونا گفت: با عملیات قهری نمی توانیم پروتکل ها را نهادیه کنیم. ابلاغ پروتکل ا برای حفظ سلامت مردم است. تک تک مردم باید حساس باشند. اگر لازم به مطابق پروتکل ها به اماکن عمومی مثلا بانک مراجعه کنند، خودشان باید رعایت کنند. اگر مردم رعایت نمی کنند این قدر نیرو نداریم که هر بانک کنترل کنیم.

حیدری گفت: نظارت مردمی بیشترین تاثیر را دارد. مردم می توانند موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند، حتما موارد را از طریق تماس تلفنی یا نامه پیگیری می کنیم البته در این موارد نامه جواب نمی دهد و بروکراسی به نتیجه نمی رسد به همین علت سعی می کنیم با ارتباط مستقیم مشکل را حل کنیم .

وی افزود: اگر در کشورهای خارجی می بینیم مردم پروتکل ها را رعایت می کنند و حتی در میز رستوران به صورت ضربدری می نشینند این خود مردم هستند که رعایت می کنند و بازرسی دولتی جواب نمی دهد. دولت نمی تواند کسی را مجبور کند.

مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت گفت: مردم خودشان تذکر بدهند. اکر مردم در جایی تخلفی دیدند به آن مکان دیگر مراجعه نکنند، عدم حضور تراکم را کم می کند و شرایطی ایجاد می شود که صاحب امکنه وضعیت را اصلاح کند.

 

  • توقف رسیدگی به تخلف زیرمیزی بعد از کرونا

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره میزان تخلفات زیرمیزی گفت: تخلفات تعرفه ها در ستادهای استانی رسیدگی می شود. مسئول ستاد تعرفه استان تهران خود بنده هستیم. در موارد دریافت زیرمیزی همکاران ما به مطب ها و بیمارستانها مراجعه می کنند و حتما موارد اضافه دریافت طی فرآیندی به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی ارجاع داده شود و پزشک خاصی ملزم با بازگشت وجه می شود و پزشک یا درمانگاه و بیمارستان تذکر می گیرند.

حیدری افزود: درباره میزان تخلف زیرمیزی تا بهمن سال ۹۸ بهمن تعرفه هایی که بالع بر۱۰ میلیون بود مسترد کردیم . از زمان شیوع کرونا رسیدگی به این مسائل در بیمارستانها دچار توقف شد ولی از هفته گذشته دوباره فعال کردیم و رسیدگی به این شکایات در ستاد تعرفه دنبال می شود.

وی گفت: برای رسیدگی به شکایات واصله به سامانه ۱۹۰ دو روش برخورد داریم اگر  موارد شکایت از اورژانس و خدمات پیش بیمارستانی باشد به صورت اورژانسی ظرف ۲۴ ساعت رسیدگی می شود و اگر تخلف مربوط به خدمات بستری و درمانی باشد حداکثر ظرف ۷۲ ساعت رسیدگی می شود و به صورت پیامک در هر مرحله به فرد شاکی اطلاع رسانی می شود.

حیدری افزود: در مورد بازگشایی قهوه خانه ها هم رعایت پروتکل های کرونا ضروری است و هم رعایت پروتکل های ممنوعیت عرضه قلیان از گذشته وجود داشته است که از مردم می خواهیم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان این پروتکل ها را رعایت کنند و نشستن نزدیک هم خودداری کنند.

وی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در پروازها گفت: بر اساس اصول فنی پرواز وضعیت هوا درهمه جای هواپیما یکسان است و نیازی به نشستن با فاصله در هواپیما وجود ندارد و زدن ماسک در تمام طول پرواز برای جلوگیری از انتقال کرونا کافی است و شرکت های هوایی در ایران نیز همگی پروتکل عرضه ماسک و اجباری بودن آن را در طول پرواز رعایت می کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت افزود: در مورد خطای کیت های تشخیصی متاسفانه این مساله وجود دارد. بسیاری از این کیت ها بسته به اینکه تولید کدام شرکت داخلی یا خارجی میزانی از مثبت یا منفی کاذب دارند. این مشکل البته در ابتدای اپیدمی کرونا که مجبور بودیم هر کیت وارداتی یا حتی اهدایی را قبول کنیم بیشتر بود اما با مدیریت انستیتو پاستور میزان خطای کیت های تشخیصی به حداقل رسیده است و آزمایشگاههای خصوصی هم تحت نظارت انستیتو پاستور کیفیت تست ها و زمان جوابدهی را بهتر کرده اند.

حیدری گفت: کمیته کمک های اهدایی هنوز برقرار است و هنوز از کشورهای مختلف کمک های انساندوستانه می گیریم. چین بیشترین کمک های اقلام حافظتی را به ایران داد. سازمان بهداشت جهانی و چند سازمان بین المللی دیگر نیز در این شرایط سخت به ایران کمک کردند و هنوز هم این کمک ها ادامه دارد که از آنان تشکر می کنیم. امیدواریم شرایط سخت برای این کشورها و ارگانها ایجاد نشود که مجبور به جبران باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">