ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران نتایج پنجمین دوره از اجرای طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۶ منتشر شد.

به گزارش سازمان فناوری اطلاعات ایران، پنجمین طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران در آبان ماه ۱۳۹۶ توسط مرکز آمار ایران اجرا شد. هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری آمار و اطلاعات مرتبط با دسترسی خانوارها به فناوری اطلاعات و ارتباطات و چگونگی استفاده افراد از فناوری اطلاعات براساس ۱۹ نشانگر توصیه شده توسط اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) بوده است.

جامعه آمارگیری در این طرح، همه افراد عضو خانوارهای معمولی ساکن، گروهی و موسسه‌ای در مناطق شهری و روستایی در سال ۱۳۹۶ بوده و روش آمارگیری، نمونه‌گیری و آمارگیری از ۲۵ هزار خانوار کشور و در حدود ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

هدف کلی از اجرای این طرح برآورد ضریب نفوذ اینترنت کشور در سال ۱۳۹۶ است. بر اساس این طرح از مجموع جمعیت کشور تعداد ۴۷.۹ میلیون نفر کاربر اینترنت بوده‌اند که نشان می‌دهد ۵۹.۷ درصد جمعیت اینترنت استفاده کرده‌اند.

ضریب نفوذ ۶۴ درصدی سال ۱۳۹۶ در مقایسه با ضریب نفوذ ۴۵.۳ درصدی سال ۱۳۹۴ بیانگر رشد ۴۱.۳ درصدی نسبت به دوره قبل است.

نتایج این طرح به تفکیک مناطق شهری و روستایی و در سطح استانی به شکل نشریه‌ای مستقل و به شکل الکترونیکی توسط مرکز آمار ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر شده است و از این قسمت قابل دسترسی و دانلود است و همچنین در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی به نشانی mis.ito.gov.ir قابل مشاهده و دریافت است.

  • ۹۸/۰۴/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">