ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد 20 درصدی کیفی و کمی الکامپ شانزدهم

| دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰۹:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از فضای 21 هزار و 500 متری درنظر گرفته شده برای الکامپ خبر داد و گفت: آمار و ارقام حکایت از افزایش 20 درصدی جنبه های کیفی و کمی نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته دارد.

به گزارش ستاد خبری بخش دولتی الکامپ، پرویز رحمتی طی نشست خبری، با تشریح انگیزه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای پیگیری حضور در نمایشگاه و برنامه‌ریزی برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: هدف از پیگیری این حضور تحریک مثبت بازار فناوری اطلاعات کشور بوده به نحوی که تصور می‌شود در نمایشگاه الکامپ با رو در رو قرار گرفتن مراکز عرضه، بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های دولتی و مردم در جایگاه تقاضا برای فناوری اطلاعات، شرایط مناسبی ایجاد شود.

وی بر ضرورت تعامل بخش خصوصی با بخش دولتی تاکید کرد و گفت: الکامپ می‌تواند زمینه ساز همکاری فی‌مابین و تقویت بازارهای داخلی فناوری اطلاعات باشد.

رحمتی از مشارکت در فرهنگ‌سازی اشاعه کاربردهای فناوری اطلاعات در مقیاس ملی به عنوان هدف دوم حضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در برپایی الکامپ نام برد و گفت: تصور ما بر این است که مولفه‌هایی را که دولت در راستای توسعه فناوری اطلاعات در راس توسعه فراگیر دولت الکترونیک مدنظر قرار داده، محور اشتراک تقویت بازار فناوری اطلاعات تلقی می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه الکامپ پربازدیدکننده‌ترین نمایشگاه کشور است، تصریح کرد: بحث دولت الکترونیکی در برنامه پنجم توسعه، همکاری فی‌مابین دولت و بخش خصوصی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. همچنین تشویق طرفهای خارجی در بازار داخلی و مشارکت با بازار هدف منطقه‌ای و خارجی از دیگر مواردی است که زمینه‌های همکاری با این منظر را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به تعامل ‌سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با وزارت بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برای در اختیار گرفتن مجوز برگزاری نمایشگاه از تشکیل شورای سیاستگذاری متشکل از نمایندگان فاوای کشور برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: کمیته نظارت بر فرآیند اجرایی نیز زیر نظر این شورا ابعاد حقوقی و مالی نمایشگاه را پوشش می‌دهد.

رحمتی در پایان در مورد بعد بین‌الملل شانزدهمین نمایشگاه الکامپ به هماهنگی تنگاتنگ با نمایشگاه‌های مطرح دنیا اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال کشورهای ترکیه، مالزی، سنگاپور، تایوان، کره جنوبی، آلمان و کشورهای عربی منطقه و آسیای میانه حضور خواهند داشت.

  • ۸۹/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">