ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اقدامات پست ایران در راستای هوشمندسازی و پیاده‌سازی طرح تحول دیجیتال در نشست وزیر ارتباطات با دبیرکل اتحادیه جهانی پست تشریح شد.

به گزارش وزارت ارتباطات، در نشست عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و ماساهیتو متوکی دبیرکل اتحادیه جهانی پست و محمود لیایی رئیس شرکت ملی پست ایران که از اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به این نشست پیوست، اقدامات پست ایران برای پیاده سازی طرح تحول و هوشمندسازی فرایندهای پستی تشریح شد.

در این نشست زارع پور با تبریک به دبیر کل جدید UPU اظهار کرد: نقش ایران در این سازمان سازنده و مؤثر بوده است و ما خواستار توسعه روابط با اتحادیه جهانی پست هستیم.

وی از دبیر کل UPU درخواست کرد تا به مشکلاتی که در حوزه پست بین‌الملل ایجاد شده است رسیدگی کند، که مهمترین آنها دریافت طلب ایران از برخی کشورها عنوان شده است.

زارع پور در این خصوص گفت: برخی کشورها به بهانه تحریم روابط پستی‌شان را کاهش داده‌اند که برخلاف اصول بنیادین UPU است و اتحادیه باید از اینگونه اقدامات جلوگیری کند.

وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به خدمات پست ایران در سال‌های کرونایی بدون هیچ‌گونه تعطیلی گفت: پست ایران، اجازه نداد کسب و کارهای حضوری با مشکل روبرو شوند و عملاً بار لجستیک همه کسب و کارها را بر دوش کشید.

وی از ماساهیتو متوکی دبیرکل این اتحادیه دعوت کرد که در نمایشگاه بین‌الملی پست که ماه اکتبر (پاییز) در ایران برگزار می‌شود حضور داشته باشد.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز از ملاقات با وزیر ارتباطات ابراز خرسندی و از نقش سازنده ایران در اتحادیه آسیا اقیانوسیه پستی تمجید کرد.

ماساهیتو متوکی خاطرنشان کرد: در ماه‌های آینده مکانیزم میانجی‌گری برای وصول مطالبات کشورها ایجاد می‌شود که از این مکانیزم برای حل‌وفصل مسائل مالی بین ایران و سایر کشورها استفاده خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست با ابراز خرسندی از خدمات اخیر پست ایران گفت: محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نباید شامل خدمات پستی ایران شود.

وی افزود: پست ایران را تا هوشمندسازی کامل همراهی می‌کنیم.

محمود لیایی نیز در این نشست با اشاره به از سرگیری روابط پستی ایران و کره جنوبی، خواستار پیگیری اتحادیه جهانی پست از کشورهایی که تبادلات پستی با ایران را یک‌طرفه کرده‌اند شد.

وی از دبیرکل اتحادیه برای حضور در ایران و بازدید از فرایندهای پست ایران دعوت به عمل آورد.

وزیر ارتباطات سپس با حضور در سفارت ایران در برن به بخش کنسولی رفت و در گفتگو با مراجعه‌کنندگان از روند صدور ویزا مطلع شد که مراجعان نیز از این روند ابراز رضایت کردند.

وی که در مقام عضو هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در این سفارتخانه حضور پیدا کرده بود دریافت خدمات مناسب برای ایرانیان را از وظایف دولت دانست.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات کشورمان برای حضور در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی از هفته گذشته به سوئیس سفر کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">