ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روند اجرای سامانه کنترل اصالت دارو تسریع شود

| يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم گفت: سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور به منظور پیشگیری و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی که جان مردم و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند، راه‌اندازی شده‌است.

عباسعلی پوربافرانی در گفت و گو با فارس در خصوص روند اجرایی شدن سامانه کنترل اصالت فرآورده‌های اصالت‌محور اظهار داشت: چنانچه این سامانه مطابق طراحی‌های از پیش انجام شده عملیاتی گردد، خواهد توانست به عنوان یک سیستم نظارتی کارآمد عمل کند.

وی درباره ضرورت ایجاد چنین سامانه‌ای بیان کرد: متأسفانه موضوعی به نام کالای تقلبی در عرصه‌های مختلف وجود دارد؛ خصوصا در حوزه فرآورده‌های سلامت‌محور که در قالب داروهای تقلبی، قاچاق و یا جعلی می‌تواند جان مردم و سلامت آنان را به خطر بیندازد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: به منظور پیشگیری از بروز تقلب در تولید و عرضه محصولات سلامت‌محور، مردم باید بتوانند از یک شیوه و طریق به محصولات اصلی دسترسی داشته باشند و آنها را از محصولات تقلبی و قاچاق تشخیص دهند.

پوربافرانی با اشاره به ضرورت وجود سامانه کنترل اصالت گفت: این سامانه امکان تشخیص کالاهای اصیل از غیر آن را برای مردم فراهم می‌کند و بدین‌ترتیب از مصرف کالاهای تقلبی و قاچاق جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم نائین در مجلس دهم چگونگی روند اجرای این طرح را بدین‌گونه شرح داد: زمانی که مصوبه‌ای تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد باید در زمان مقتضی خود اجرایی شود بنابراین انتظار این است دستگاه‌های متولی از جمله سازمان غذا و دارو روند اجرایی شدن این سامانه را تسریع کنند.

پوربافرانی در پایان گفت: پروژه‌های ملی از جمله سامانه کنترل اصالت، بر اساس متغیرها و پدیده‌های مخصوص به زمان مقتضی تعریف می‌شوند از این رو اگر عملیاتی شدن آن‌ها مشمول مرور زمان قرار گیرد و دچار وقفه زمانی شوند، قطعا پاسخگوی نیازهای آتی نخواهند بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">