ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صبح امروز از بسته جدید خدمات الکترونیک قضایی رونمایی صورت گرفت.

در نخستین همایش سراسری خدمات الکترونیک قضایی، با حضور مسئولان عالی قضایی کشور و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از بسته جدید خدمات الکترونیک قضایی رونمایی شد.

با این بسته جدید ارائه لایحه، ارائه شکواییه، تجدیدنظرخواهی و واخواهی، طرح شکواییه هم‌عرض با دادسرا و کلانتری، اعتراض به رای شورای حل اختلاف، واخواست سفته، تمدید پروانه وکلای دادگستری، اعتراض به قرار دادسرا و صدور گواهی عدم سوءپیشینه الکترونیک می‌شود.

با افزایش وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تعداد این دفاتر به زودی افزایش خواهد یافت.

براساس اعلام مسئولان ۱۰۰۰ دفتر خدمات قضایی تا آخر سال به دفاتر کنونی اضافه می‌شود و تعداد آنها به ۱۴۰۰ دفتر می‌رسد.

 

مردم انتظار دارند خدمات قضایی آسان‌تر و سریع‌تر در اختیار آنها باشد

مردم انتظار دارند خدمات قضایی آسان‌تر و سریع‌تر در اختیار آنها باشد و‌یکی از مهم‌ترین مشکلات قضایی اطاله دادرسی است که با استفاده از نرم‌افزارهای قضایی می‌توان سرعت رسیدگی را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

به گزارش فارس، در نخستین همایش سراسری خدمات الکترونیکی قضایی از بسته جدید خدمات الکترونیک قضایی، با حضور مسئولان عالی قضایی کشور، رونمایی شد.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری در این همایش با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از زحمات عالمانه و شجاعانه برای تحول بزرگی که در حوزه الکترونیک قضایی به وجود آمده تشکر کنم، اظهار کرد: جلب رضایت مردم، سرعت کار، اجرای عدالت و احساس عدالت نتیجه الکترونیک شدن خدمات قضایی است.

وی افزود: در کنار تشکیل دفاتر قضایی عوامل دیگری نیز می‌تواند به ارتقای جایگاه قضایی و گسترش اعتماد مردم به قوه قضاییه کمک کند که از جمله آنها حسن رفتار با مردم و اعتماد بدون شائبه مردم به سلامت کامل کارکنان قوه قضاییه، انجام دادرسی عادلانه و اطمینان عمومی از انجام آن، اطمینان اصحاب دعوی از مطالعه لوایح ارائه شده به دادگاه و عدم تاثیرپذیری دادرسان از جو و تعلقات سیاسی است که باعث می‌شود مردم به این دستگاه بیش از پیش اعتماد کنند.

آوایی ادامه داد: ما در تبیین خدمات و زحمات دستگاه قضایی ضعیف عمل کرده‌ایم که باید این ضعف جبران شود.

وزیر دادگستری گفت: کاهش زمان دادرسی در کنار دادرسی عادلانه اهمیت دارد و در برخی پرونده‌ها باید زمان مناسبی برای بررسی گذاشته شود.

وی با بیان اینکه تحول با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود، خاطر نشان کرد: کارهای موثر و مهم دیگری در جهت رضایتمندی مردم و کمتر مواجه شدن اصحاب دعوی با تشکیلات دادرسی در قوه قضاییه در حال انجام است.

آوایی عنوان کرد: مردم انتظار دارند خدمات قضایی آسان‌تر و سریع‌تر در اختیار آنها باشد و‌یکی از مهم‌ترین مشکلات قضایی اطاله دادرسی است که با استفاده از نرم‌افزارهای قضایی می‌توان سرعت رسیدگی را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

وی اضافه کرد: دادگستری‌ها بیشترین مراجعه چندباره مردم را دارند که میزان قابل توجهی از آن را می‌توان با گسترش الکترونیکی شدن خدمات کاهش داد.

آوایی بیان کرد: سال گذشته ۱۴ و‌نیم میلیون پرونده به ثبت رسید که البته به معنای تعداد دعوی نیست بلکه آمار چرخشی دعوی به دلیل وجود مراحل مختلف دادرسی است، البته با این وجود این عدد هم رقم بالایی است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: باید خدمات الکترونیک قضایی را افزایش داد، ما به اسم دین حکومت می‌کنیم و سطح توقع مردم را بالا برده‌ایم بنابراین باید مراقب باشیم که با رفتار ما کسی از دین زده نشود. بار ما سنگین است چون رفتارهای شخصی کارگزاران به پای دین نوشته می‌شود. بی‌تردید کارهای بزرگی انجام شده اما کارهای بزرگتری هم باقی‌مانده است.

  • ۹۷/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">