ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رکود خبری

| يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۸۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - این روزها در روزنامه ها خبر خوب را روی هوا می زنند.چون حجم اخبار به میزان قابل توجهی به خصوص در حوزه IT کاهش پیدا کرده است.

در این مورد دلایل مختلفی را می توان متصور بود. یکی از این دلایل به جابجایی دولت و تغییر مدیران و به تبع آن توقف و کندی برخی از طرح ها و پروژه ها باز می گردد. انگار همه منتظر یک اتفاق هستند. هیچ کس به درستی نمی داند چرا ولی می گوید فعلاً صبر کنید.

من شخصاً جابجایی کند مدیران را عامل کند شدن برخی از طرح ها و پروژه ها می دانم. چرا که به هر حال هر مدیری که منصوب می شود مدیران دیگری را منصوب می کند و این اقدام کمی کند پیش می رود.اقتصاد مملکت نیز که دولتی است و بخش خصوصی هم نظاره گر آخرین تغییر و تحولات دولت مانده است.

به هر حال زمانی که مدیری احساس می کند هر لحظه ممکن است برگه تودیع وی را به دستش دهند به شکل ارادی و گاه غیر ارادی تمایلی برای حرکت رو به جلو ندارد.

این وضعیت به مطبوعات نیز سرایت کرده است. مطبوعات نیز اصولاً در زمان جابجایی دولت باید منتظر بمانند تا مسوولان جدید بر سر کار آمده و اصطلاحاً سوار کار شوند تا بتوانند سایر مطالبات و مسایل به جامانده از دولت قبل را پیگیری کنند.

اما این جابجایی دولت با توجه به استفاده از چهره هایی که پیش از این کمترشناخته و یا ناشناخته برای روزنامه نگاران بوده اند زمان بیشتری را جهت آشنایی روزنامه نگاران با مدیران جدید و بالعکس آن یعنی آشنایی مدیران جدید با روزنامه نگاران هر حوزه می طلبد.

به همین منظور اکثر مدیران و مسولان به انحاء مختلف سعی در سکوت خبری دارند به خصوص زمانی که در برابر پرسش های استراتژیک قرار می گیرند.

  • ۸۴/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">