ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«رگولاتور» باش نه پدر

| شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- «هفته گذشته رییس سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که چرا اپراتور متخلف در حوزه سیم کارت های بی هویت را معرفی و مشابه کاری که رگولاتوری نیجریه کرد، از این اپراتورها مطالبه خسارت نمی کنید، گفت:

شما باید از ما ممنون باشید که 28 میلیون سیم کارت دارای نقص پرونده را در ماه های اخیر ساماندهی کرده ایم و همه اپراتورها مانند بچه های یک خانواده هستند و ما باید از آنان حمایت کنیم».
در خصوص این اظهار نظر اما مواردی قابل ذکر است:
1- وجود سیم کارت های بی هویت سال ها اسباب آزار و دردسر مردم و کشور را فراهم کرده و اینکه بالاخره یکی از دولت ها با قاطعیت به وظیفه اش عمل کرده و پرونده این سیم کارت ها در آستانه بسته شدن است، اقدام مبارکی است.
2- باید تاکید کرد که بستن پرونده سیم کارت های بی هویت وظیفه وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات بوده است؛ بنابراین کسی به خاطر اینکه وظیفه اش را انجام داده، نباید انتظار تشکر از سوی مردم داشته باشد. اتفاقا جای این پرسش هم باقیست که چرا ساماندهی سیم کارت های بی هویت از 25 شهریور سال 92 که رییس جدید سازمان انتخاب شده، تا امروز به طول انجامیده است؟
3- به نظر می رسد پاسخ به سوال بند دوم در عجیب ترین قسمت اظهارنظر رییس سازمان تنظیم مقررات نهفته است. وی اپراتورها را مانند بچه های خود می داند و به همین دلیل اعلام می کند در مقابل تخلفات آنها جریمه ای در کار نیست. 
قطعا سازمان های قانون گذار و ناظر بر اجرای درست فرایند، نقش پدری بر هیچ سازمانی ندارند و باید با قاطعیت، به نفع مردم و برای توسعه کشور به قانون گذاری پرداخته و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنند. اما رییس سازمان تنظیم مقررات به جای آنکه با قاطعیت جلوی تخلفات اپراتورها بایستد، به آنها چراغ سبز می دهد که مانند فرزندان ناخلف یک خانواده، پدر مهربانانه تخلفات آتی آنها را نیز تحمل کرده و کج دار و مریز با آنها کنار خواهد آمد.
همین می شود که مردم در طول سال ها باید به خاطر سیم کارت های بی هویت، انتشار اطلاعات خصوصی کاربران و توسعه کند ارتباطات و امثالهم رنج ببرند.
 (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">