ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زمان ترخیص تجهیزات فاوا کاهش یافت

| يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون امور رادیویی رگولاتوری اعلام کرد: درخواست ترخیص تجهیزات در «سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا» در سه ماهه نخست سال قبل از ۲ هزار و ۲۷۳ مورد به ۲ هزار و ۳۶۸ مورد در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ رسید.

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «حسین صمیمی» یکی از دلایل اصلی کاهش زمان رسیدگی به این درخواست‌ها را اجرای پروژه مهندسی مجدد فرآیندهای کاری دانست و گفت: رگولاتوری با هدف کاهش متوسط زمان رسیدگی به درخواست‌ها، این پروژه را در سال ۱۴۰۰ تعریف و اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سه فاز اجرایی شده است، عنوان کرد: در فاز اول وضع موجود بررسی و چالش‌ها و مشکلات در فرآیندهای ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات در ستاد و مناطق ۹ گانه رگولاتوری شناسایی شد. در فاز دوم نیز اقدامات اصلاحی انجام و به منظور باز طراحی فرآیندهای کاری بازخوردهایی دریافت شد. فاز سوم پروژه مهندسی مجدد فرآیندهای کاری شامل پیاده‌سازی و اجرای فرآیند اصلاح شده است.

معاون امور رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا شامل بخش‌های دیگری نیز می‌شود، افزود: در بخش ثبت سفارش تجهیزات در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری ۱۳ هزار و ۶۷۹ مورد ثبت شده که میانگین زمان رسیدگی به این نوع درخواست‌ها در همین بازه زمانی سه روز کاری است. در بخش درخواست تایید نمونه تجهیزات فاوا نیز در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۵۰۴ مورد ثبت درخواست داشته‌ایم که میانگین زمان رسیدگی به درخواست‌ها در همین بازه زمانی ۱۴ روزکاری است.

صمیمی با اشاره به اینکه سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا به‌منظور الکترونیکی شدن فرآیندهای صدور مجوزهای ثبت ‌سفارش و ترخیص و گواهی تایید ‌نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط الکترونیکی با سامانه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است، عنوان کرد: متقاضیان استفاده از این سامانه می‌توانند با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، وارد بخش خدمات الکترونیک شده و گزینه سامانه ثبت سفارش، ترخیص و تایید نمونه تجهیزات فاوا را انتخاب کرده و بعد از مطالعه راهنمای سامانه درخواست‌‎ خود را ثبت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">