ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زمینه حضور مخابرات در اینترنت پرسرعت بررسی شد

| دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: فعلا تصمیمی در مورد زمان و شروع به کار مخابرات استان‌ها در حوزه‌ی اینترنت پرسرعت نگرفته‌ایم.

صابر فیضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی آغاز فعالیت مخابرات استان‌ها در حوزه‌ی اینترنت پرسرعت (ADSL) اظهار کرد: قرار است در استان و یا شهرهایی که PAPها یا شرکت‌های ندا وجود نداشته و فعایت نمی‌کنند، مخابرات استان‌ها به این حوزه وارد شده و به ارایه‌ی اینترنت پرسرعت به متقاضیان بپردازند.

فیضی یادآور شد: برای این موضوع زمان خاصی مشخص نشده اما در حال بحث و بررسی است و بعد از گذراندن مراحلی و انجام بررسی‌های لازم مخابرات استان‌ها نیز در مراکز مورد نظر و مشخص شده و به ارایه اینترنت پرسرعت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: در برخی استان‌ها همکاری لازم با شرکت‌های PAP صورت گرفت و این شرکت‌ها تا حد مطلوبی به تعهدات خود عمل کردند اما در برخی دیگر از استان‌ها مشکلاتی وجود داشت.

اما معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیش از این به خبرنگار ایسنا گفته بود: اگر شرکت‌های ندا یا PAP - عرضه‌کنندگان اینترنت پرسرعت - نتوانستند به همه‌ی تعهدات خود عمل کنند و موانعی بر سر راه خود دارند، باید در رفع مشکلات به آن‌ها کمک کنیم.

لطف‌الله سبوحی اظهار کرده بود: این شرکت‌ها عرضه‌کنندگان اینترنت پرسرعت هستند و حوزه‌ی انتهایی عرضه اینترنت در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در ادامه با بیان این که طبق برنامه‌ی چهارم توسعه تعداد پورت‌های نصب شده باید به یک میلیون و 500 هزار پورت برسد، گفته بود: مشکلاتی بر سر راه فعالیت این شرکت‌ها وجود دارد اما آن‌ها باید حداکثر تلاش خود را برای انجام تعهدات خود انجام دهند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در ادامه تصریح کرد: ممکن است متقاضیانی برای فعالیت در زمینه‌ی ADSL داشته باشیم ولی فعلا قصد نداریم پروانه‌ای برای فعالیت در این زمینه صادر کنیم و در برنامه نیز نداریم که چنین کاری انجام دهیم.

  • ۸۷/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">