ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساختمان‌های کشور ژئو کد می‌گیرند

| جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت که این شرکت برای استانداردسازی نشانی ها، طرح ژئو کد (کد جغرافیایی) اماکن را برای تمام واحدهای ساختمانی در ایران در دست اجرا دارد.

حسین مهری روز جمعه در چهارمین روز از هفته دولت در شورای اداری شرکت پست مازندران در ساری افزود: براساس این طرح حدود 14 میلیون واحد ساختمانی سرپا در کشور ژئو کد دریافت می کنند و نشانی این ساختمان ها و اماکن هم استانداردسازی می شود.
وی مزیت تعریف ژئو کد برای ساختمان ها و ساماندهی نشانی ها را شتاب بخشی در صدور استعلام از سوی دستگاه های مرتبط اعلام کرده است.
به گفته وی در این طرح ساختمان های روستایی نیز مشمول ژئوکد می شوند.
*** حرکت پست به سوی تجارت الکترونیکی
معاون وزیر ارتباطات و فناوری گفت که در شرایط فعلی کارکرد سنتی پست با گسترش شبکه های اطلاع رسانی الکترونیکی فاقد صرفه اقتصادی است و این شرکت به سمت تجارت الکترونیک می رود.
مهری افزود: با اجرای این طرح تمام شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی درگاه اختصاصی این شرکت به مردم خدمات مجازی تجاری ارائه می دهند.
وی اظهارداشت: درگاه الکترونیکی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برای این بخش راه اندازی شد و همزمان با سالروز پست در 18 مهرماه سال جاری خدمات این درگاه افزایش بیشتری خواهد یافت.
به گفته وی شرکت ملی پست برای گسترش تجارت الکترونیک به شرکت های فعال در این حوزه خدمات نرم افزاری و فیزیکی رایگان می دهد.
مهری از این شرکت های الکترونیکی خواست تا نمایندگی خود را در مراکز استان های کشور مستقرکنند و از خدمات پیش بینی شرکت های پست استانی بهره مند شوند.
مدیرعامل پست به شرکت های دانش بینان هم توصیه کرد تا طرح های خود را برای گسترش تجارت الکترونیکی به شرکت پست ارائه کنند.
مهری افزود : شرکت پست با داشتن زیرساخت های حمل نقل زمینی و انعقاد قرارداد با راه آهن و شرکت های هواپیمایی آماده خدمات رسانی در حوزه تجارت الکترونیکی است.
وی صرفه جویی در هزینه و وقت را مزیت اصلی برای اجرای تجارت الکترونیکی دانست و اظهارداشت : در حوزه بین المللی هم شرکت پست با پنج شرکت هواپیمایی فعال در حوزه بین المللی قرارداد بست.

  • ۹۵/۰۶/۰۵

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">