ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: چنانچه به هر دلیلی سامانه صدور نسخه دیجیتال دارو با مشکل روبرو شد پزشکان می توانند از نسخه کاغذی استفاده کنند.

به گزارش فارس، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: چنانچه به هر دلیلی سامانه صدور نسخه دیجیتال دارو با مشکل روبرو شد پزشکان می توانند از نسخه کاغذی استفاده کنند.

شهرام غفاری در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه خدمات خود را ارائه می دهد. نخست در مراکز ملکی متعلق به سازمان که به آن درمان مستقیم می گویند و دوم مراکزی که از طریق خرید خدمت از مرکز طرف قرارداد فعالیت می کنند. قرارداد با دانشگاه ها و مطب ها و بخش خصوصی شامل بخش دوم می شود.

وی درباره دیجیتالی شدن نسخه داروها یادآور شدک زیرساخت های نسخه الکترونیک مربوط به سازمان تامین اجتماعی، سیستم اطلاعاتی و مخابراتی و همکاران پزشک می شود. بخش مربوط به سازمان تامین اجتماعی برای صدور نسخه دیجیتال دارو آماده است. پنل نسخه نویسی داریم که پزشکان می توانند در آن نسخه نویسی کنند و 300 تا 400 هزار نسخه نیز برای سازمان در روز نوشته می شود. این امر منوط می شود به داشتن رایانه در مطلب و دانلود اپلیکشن که پزشکان طرف قرارداد ما تقریبا همه این سامانه را دارند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: برخی مراکز دولتی و دانشگاهی و بخشی از بیمارستان های خصوصی به این سامانه ها مجهز نشده اند. اگر به هر دلیلی سیستم نسخه نویسی دیجیتالی قطع شود می توان از سربرگ مطب استفاده کرد و کماگان این نسخه ها مورد تایید سازمان است.

غفاری تصریح کرد: مشکلی برای مردم و بیمه شدگان وجود ندارد و تاکید کردیم هرجا احساس شد سیستم کند است می توانند از نسخه کاغذی استفاده شود.

وی عنوان کرد: قانون شامل حال همه است ما ابزاری برای گفت وگو با پزشکانی که طرف قرارداد ما نیستند نداریم اما می توانیم نسخ این افراد را در داروخانه ها تامین نکنیم اما اینگونه بیمه شده آسیب می بیند و این سیاست را نداریم. نیاز داریم داروها به صورت الکترونیکی نوشته شود تا زمینه سو استفاده نشود و دارو هدفمند و براساس کد ملی بیمار نوشته شود و در این زمینه این داروهای خاص باید الکترونیکی نسخه داده شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: قبلا در کاغذ تخلف را متوجه نمی شدیم و در پایان هر ماه 12 میلیون کاغذ جمع می شد امروز هم امکان تخلف هست اما امروز امکان پایش هست و اگر کد ملی بیماری بیش از حد تکرار شود یا نام یک دکتر بیش از حد تکرار شود می توانیم کنترل کنیم.

غفاری افزود: سیستم صدور نسخه دیجیتالی دارو کندی دارد و گاهی برخی کدها نیست و از پزشکان درخواست می کنم هرجا کد خدمت را پیدا نکردند به ما اعلام کنند.

وی تصریح کرد: داروخانه ها طرف قرارداد بیمه گرها هستند و داروخانه ها با ما همکاری می کنند اما تقاضاهایی دارند که باید در جای خود بررسی شود. کدهای دارویی سازمان غذا و دارو مشخص است و هر دارو که وارد تعهد دارویی می شود کد دارند و تقریبا کدهای دارویی کامل است.

لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی "درانتهای الوند" شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">