ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابرار اقتصادی - در سه سال گذشته تنها یک میلیون دلار به توسعه صادرات نرم افزار در کشور اختصاص پیدا کرده است.

پرویز ناصرى مدیرعامل کنسرسیوم تحقیقات و توسعه صادرات نرم افزار ثناراى در گفت و گو با خبرنگار ابرار اقتصادى ضمن بیان این مطلب گفت: حجم سرمایه گذارى ها براى توسعه صادرات نرم افزار در کشور در طول سه سال گذشته سالانه رقمى معادل 300 هزار دلار بوده است .

وى گفت: بر این اساس در سال 82 معادل 200 تا 250 هزار دلار، سال 83 معادل 350-400 هزار دلار و در سال جارى نیز براساس میزان سرمایه گذارى هاى انجام شده در شش ماه نخست رقمى در حدود 150 تا 200 هزار دلار به توسعه صادرات نرم افزار اختصاص خواهد یافت.

به گفته ناصرى علت کاهش میزان سرمایه گذارى در بحث توسعه صادرات نرم افزار طى سال جارى به جابه جایى دولت باز مى گردد.

وى در این حال از تدوین یک برنامه جامع توسعه سه ساله صادرات نرم افزار در کشور خبر داد و گفت: شرکت ثناراى در حال تدوین یک برنامه سه ساله جهت توسعه صادرات نرم افزار سه ساله کشور است اگرچه همه ساله برنامه اى در این خصوص تدوین مى شد که امسال در نظر داریم برنامه اى سه ساله تدوین کرده و به سازمان هاى ذیربط ارجاع دهیم.

ناصرى افزود: بر اساس این طرح و بررسى هاى انجام شده اولیه چنانچه دولت سالانه یک میلیون دلار به امر توسعه صادرات نرم افزار اختصاص دهد پیش بینى مى کنیم که بعد از سه سال حجم صادرات نرم افزار به رقمى معادل 30 تا 50 میلیون دلار برسد.

وى همچنین در خصوص رویکرد توسعه صادرات نرم افزار کشور گفت: ما در در دو مسیر بحث توسعه صادرات نرم افزار را پیش برده و به دنبال آن هستیم مسیر اول به بحث پروژه هاى برون سپارى (outsourcing) مربوط مى شود که در این خصوص به زودى یک همایش آشنایى براى شرکت هاى متقاضى دریافت پروژه هاى برون سپارى برگزار خواهیم کرد.

وى مسیر دوم توسعه صادرات نرم افزار را کمک به بازاریابى و فروش محصولات ایرانى ذکر کرد و گفت: در این خصوص نیاز بازارهاى مختلف در دنیا شناسایى شده و شرکت هاى ایرانى مى توانند با شناسایى این نیازها سطح محصولات خود را به استاندارهاى جهانى ارتقا داده و قادر به فروش بیشتر محصولات خود باشند.

وى در خصوص علت عدم استفاده از شرکت هاى بازاریاب بین المللى گفت: در این خصوص بررسى هایى انجام داده و متوجه شدیم که به دو دلیل نمى توانیم از چنین شرکت هایى براى کمک به بحث توسعه صادرات نرم افزار استفاده کنیم اول آن که بسیارى از این شرکت ها قیمت هاى بسیار بالایى پیشنهاد داده که توان پرداخت آنها براى ما دشوار است و دوم آنکه به برخى از اطلاعات و آمار چنین شرکت هایى نمى توان در همه حال اعتماد و اطمینان کرد.

  • ۸۴/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">