ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با وجود ابراز علاقه فیلمسازان برای عرضه آثارشان در اکران اینترنتی ولی این بخش تازه متولد شده سینمای ایران با خطر قاچاق فیلم روبروست و از سوی بخش های نظارتی نیز جدی گرفته نمی شود.

خبرگزاری آنا نوشت: درحالی که اقبال تهیه کنندگان و فیلمسازان به سامانه های VOD پخش اینترنتی فیلم های روز سینمای ایران ادامه دارد اما همچنان عمده این فیلم ها با خطر قاچاق مواجه هستند.

اخیرا فیلم های «تیغ و ترمه» و نیز «کشتارگاه» به جمع فیلم های سینمای آنلاین اضافه شده اند که این دو نیز به مانند اولین آثار رونمایی شده در این طرح همچون «خروج» یا «طلا» به سرعت و البته با کیفیتی غیراستاندارد در کانال های مجازی منتشر شده اند.

هرچند که این نوع انتشار با واکنش های اعتراضی دیروز و امروز صاحبان این فیلم ها همراه بوده اما همچنان چاره ای برای جلوگیری از این اتفاقات عملیاتی نشده است. به تازگی هم کیومرث پوراحمد به دلیل توزیع غیرمجاز «تیغ و ترمه» به گلایه از این شرایط پرداخته است.

«ساترا»، سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی پیش از این سراغ برخی سایت های منتشرکننده نسخه های غیرقانونی این فیلم ها رفته و آنها را مسدود کرده است اما رویه انتشار نسخ غیرقانونی ادامه دارد.

به همین دلیل نیز بسیاری از تهیه کنندگان با وجود ابراز علاقه مندی برای توزیع فیلم هایشان اما به خاطر عدم نظارت بر سر اکران و نیز دانلود غیرقانونی آنها برای حضور در اکران آنلاین دچار تردید هستند.

در عین اینکه انحصار پخش فیلم ها در دو پلتفرم و سامانه های خاص اعم از فیلیمو و نماوا از نقدهای دیگری است که این طرح وارد است.

در حال حاضر دغدغه عمده صاحبان فیلم و فیلمسازان به بارگذاری نسخه های بی کیفیت آثار است که بلافاصله با شروع نمایش، روانه کانال های بی هویت تلگرامی و غیره می شوند. به نظر ایده خاصی برای توقف این ماجرا همچنان وجود ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">